8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

FCE transitions?

Aangezien iMovie mijn 10 minuten durende filmpje niet kan exporteren naar Toast VCD (klapt er direct uit), probeer ik het maar met FCE.

MAAR, t’is me eens gelukt om transitions tussen de fragmenten te slepen. Maar sinds kort niet meer. Mijn cursor laat een kruisje zien en hij weigert de transitions er tussen te plakken. Wat wel lukt is een transition op één filmpje plakken maar niet zo dat het ene filmpje prachtig in het andere overloopt.

Wie weet hoe ik weer transitions kan slepen tussen 2 fragmenten???

Bijdrager
    Steves lovechild

Weet je zeker dat je genoeg origineel materiaal aan weerszijde van de overgang hebt? Anders valt er niets aan overgang te berekenen…

Moderator
    Lucas Raggers

iMovie doet het weer sinds de update. Maar waarom exporteer hij consequent de transitions niet (.mpg)????

Ik word doodziek van iMovie!!!

Bijdrager
    Steves lovechild

Ik word doodziek van iMovie!!![/quote]

Ik snap niet waarom je iMovie gebruikt als je ook FCE hebt gekocht. Vergeet voorlopig (of voorgoed) iMovie. FCE is veel beter!
    En je geeft geen antwoord op de vraag of de overgangen in FCE inderdaad te weinig materiaal hadden.:roll:

Moderator
    Lucas Raggers

Materiaal zat. Ik zie alleen maar een kruisje in mn cursor als ik bv cube spin tussen de twee fragmenten sleep. Hieronder de situatie.

Wat betreft iMovie, ik vind het gewoon lekker simpel werken. FCE kan natuurlijk meer, maar het kost ook meer tijd.

Bijdrager
    Steves lovechild

Je zegt: voldoende materiaal, maar ik kan hier niet zien of clip 13 voldoende (onzichtbaar) doorloopt onder clip 14. En of clip 14 voldoende eerder (onzichtbaar) begint onder clip 13. Door dubbel te klikken op de clip zie je in de viewer hoeveel eerder je uit-punt is en hoeveel later je in-punt is IN HET ORIGINELE MATERIAAL. Kort als proef clip 13 aan het eind een paar sec in. En kort clip 14 aan begin een paar sec in. EN ZORG DAT ZE ECHT TEGEN ELKAAR STAAN. Sleep nu b.v. je cube spin vanuit de browser naar de overgang in de tijdlijn (sequence) en hij MOET er staan. Je kunt kiezen om hem voor de overgang of halverwege de overgang of na de overgang te plaatsen. Om hem vervolgens te bewerken: dubbelkik in de sequence op de overgang en pas lengte en plaats eventueel aan in het cube spin venster.
    Je zegt dat iMovie simpeler werkt. Dat geldt alleen voor beginners. Als je wat tijd steekt in het leren van FCE, werk je er veel sneller mee dan iMovie. En veel nauwkeuriger en veelzijdiger.

Bijdrager
    Steves lovechild

Helpt dit je nu of niet Lucas?

Moderator
    Lucas Raggers

Het heeft geholpen. Heel erg bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.