4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

FCE Stuttering video

Ik gebruik Final Cut express om een kleine montage te maken met HD video van een Sony camera HDR – XR550.
    Via Log en transfer neem ik de video binnen.

In FCE maak ik een nieuw project aan met een willekeurige setting.
    Dan sleep ik een videoclip op de timeline, en FCE vraagt me om de settings aan te passen.
    Zo ben ik dus zeker dat deze goed staan: Apple Interm. Codec / 25fr. / HD 1440 x 1080 / Field Dominante Upper(Odd).

Tijdens de montage op mijn iMac gaat alles goed.
    Wanneer ik de montage exporteer naar een QuickTime Movie, dan zie ik bij weergave geen scherpe aflijningen van de bewegende objecten. Het lijkt slechter dan de montages die ik vroeger in Pal maakte. Nochtans op de timeline zien die er goed uit.

Ik heb testen gedaan met een Shift Fields filter, … maar dat maakt niet veel uit.

Ik heb geen ervaring met HD-montage. Ik verwacht dat HD-montage veel scherper is dan Pal, … maar bij mij is dit niet zo.
    Is er nog iets dat me ontgaat?

Bijdrager
    KarelWillem

…Wanneer ik de montage exporteer naar een QuickTime Movie…

Er zijn in FCE vast ook meerdere export-opties. Wat zijn de instellingen voor je QuickTime export?

Bijdrager
    MDW

Bij exporteren zijn er 2 opties: 1 Quicktime Movie en 2 QuickTime Conversion.
    Bij optie 2 zijn er een hele reeks mogelijkheden, maar bij de eerste doe je een export naar hoge kwaliteit, … en daar zijn bij mij geen extra instellingen mogelijk.

Bijdrager
    Dick de Roos

Het ligt eraan of je met 25p monteert (en wegschrijft) of 25i.
    Met 25i lijkt het wat vloeiender (maar met streepjes wegens de 2x halve opbouw van het frame) en met 25p wordt alles wat schokkender bij snellere bewegingen. En wat vager ook.
    De oplossing zou kunnen zijn om voor 50p (of 50i) te kiezen als het programma dat aankan.
    Dan wordt het wat minder vaag of schokkerig.
    Met PAL had je een andere beeldopbouw, en een lagere resolutie, waardoor de schokkerige bewegingen niet zo opvielen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.