8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rolenco

fce of final cut pro?

ik werk met final cut expres.
    en film op hd.
    ik lees hier en daar over betere resultaten met final cut pro.
    is het de moeite waard om dat aan te schaffen?
    (en al die andere pakketten heb ik eigenlijk niet nodig)
    het gaat mij om de video bewerking.
    niet om geluid en letters ..

Bijdrager
    GrizzDesign

Zelf heb ik weinig ervaring metFinal Cut Pro, maar ik kan denk ik het beste antwoorden met nog een vraag:

“Is er iets wat je mist in Final Cut Express, wat je hoopt te vinden in Final Cut Pro ?”

Ik denk namelijk dat feitelijk gezien het antwoord heel simpel is. Pro kan meer dan Express.
    Of beter, Pro is niet meer* los te koop. Het heet tegenwoordig Final Cut Studio 2.
    En dit is een pakket (geen los programma) wat bestaat uit Final Cut Pro 6, Motion 3, Soundtrack Pro 2, Color, Compressor 3 en DVD Studio Pro 4 (zie hier voor meer info.

Bijdrager
    Pieterr
    ”rolenco”

ik werk met final cut expres. en film op hd. ik lees hier en daar over betere resultaten met final cut pro.

Lees zelf dit artikel: Native HDV Editing with Final Cut Pro Frequently Asked Questions

Why edit HDV natively?
    Non-native applications such as iMovie HD, Final Cut Express HD, and Adobe Premiere Pro all use an intermediate codec.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”rolenco”

ik lees hier en daar over betere resultaten met final cut pro.
    is het de moeite waard om dat aan te schaffen?
    het gaat mij om de video bewerking.
    niet om geluid en letters ..

Met FCP kan je meer. Niet beter qua beeld, maar meer mogelijkheden.
    Als het niet gaat om letters, effecten en geluid, moet je gewoon bij FCE blijven.

Bijdrager
    rolenco

aha, meer mogelijkheden.
    nou ja ik las bv dat bij bewegingen van een camera, ik soms van die rare strepen zie.
    en dat dat met fcp weg zou zijn?
    verder mis ik nu niks met fce
    maar het gaat natuurlijk om het beeld aan het eind
    dat dat er zo strak mogelijk uit ziet.

en het is dus niet mogelijk om enkel de fcp 6 aan te schaffen voor video bewerking?
    je moet meteen het hele pakket aanschaffen. voor een hele prijs zie ik.

Bijdrager
    GrizzDesign

Correct me if I’m wrong, maar volgens mij is Pro gewoon overgegaan in Studio. Geen prijsverandering.

Of waren die andere programma’s (DVD Studio, Composer, etc.) er al, en zijn ze vanaf de introductie van Studio samen in 1 pakket, wat totaal goedkoper uit is. Maar wel duurder dan alleen de Pro.

Bijdrager
    dspiers

Volgens mij zijn FCE FCP gebasseerd op de zelfde engine. Alleen heeft de Pro versie meer toeters en bellen. Maar de kwaliteit van de beelden zijn precies het zelfde.

Bijdrager
    Pieterr
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.