12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Floriaan

FCE – kort beeld

Ik wil in Final Cut Express (1.0.1) beelden kort laten verschijnen. Het lukt mij om ze één beeld van de 24 te maken, maar kan het nog korter?

Floriaan

Bijdrager
    passenger

Wordt lastig, 1 seconde beeld is 25 frames. Tenzij iemand leuke tucs weet te verzinnen…

Bijdrager
    iAgree

Miscchien kun je met stills werken en dan het platje croppen tot ie nog maar de helft groot is, wie weet heeft dat het gewenste effect ;-).

Bijdrager
    Floriaan

Kan je me preciezere uitleg geven over die stills alsjeblieft?:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat gaat je niet lukken. Een frame (1/25e seconde) is het kortste wat er is in PAL. Okee, bij NTSC materiaal kun je naar 1/30e van een seconde, maar daar heb je in een PAL omgeving (Europa) niet veel aan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat gaat je niet lukken. Een frame (1/25e seconde) is het kortste wat er is in PAL. Okee, bij NTSC materiaal kun je naar 1/30e van een seconde, maar daar heb je in een PAL omgeving (Europa) niet veel aan.

Bijdrager
    reposte

Ik post dubbel:evil:

Ik post dubbel:evil:

Je zou kunnen proberen de duur van je still te halveren door eens te kijken wat je met fields zou kunnen doen…

Bijdrager
    acb

Is dat uberhaupt wel waarneembaar?

Bijdrager
    Floriaan

Dat is juist de bedoeling:wink:

Bijdrager
    acb

waarom al die moeite als het toch niet te zien is?:roll:

Bijdrager
    Floriaan

De bedoeling is dat je het niet visueel waarneemt, maar toch ‘gezien’ hebt.
    Dit heeft een naam geloof ik:P

Bijdrager
    SeaTrue

jep, subliminal imaging heet dit, heb hier ergens nog een topic over openstaat op dit forum. Ik heb ook zo’n filmpje gemaakt: Wat ik heb gedaan: in mijn film de frame geselecteerd waarop ik de boodschap wil tonen. Die als still geexporteerd en dan in photoshop daar tekst over gezet. Maar wel telkens pixel-wel pixel-niet, zodat je in feite allemaal lijntjes hebt. Dit is dan in feite 1 frame lang, maar als je dit voor de rest juist exporteert (interlaced) en afspeelt op een interlaced (en dus niet progressive, wat mij overkomen is) speler, dan gaat deze toch wel héél snel. En mijn experiment werkte trouwens.

Trouwens, als je je filmpje op internet wil laten zien heb je hier geen *$°% aan.

ik zal eens zoeken of ik mijn topic nog terug vind

edit: hier is het: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=974289

edit: hier zit de boodschap trouwens in, maar door de flash-compressie enzo is de boodschap weggevallen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.