6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gates

FCE geschikt voor het toevoegen van ondertiteling?

Hallo,

Ik (een leek) wil waarschijnlijk FCE aanschaffen om video’s naar een hoger niveau te brengen. Ik wil wel weten of het ook mogelijk is om op een makkelijke manier ondertitels toe te voegen (zelf vertaald) en/of dit uitgebreide opties heeft (zoals een zwarte rand om de witte tekst etc.)
    Het enige wat ik heb gevonden over FCE is het toevoegen van titels, maar niets over de ondertiteling. Dus wie kan mij meer vertellen?
    NB: het moet absoluut niet gaan zoals iMovie.. dat is een gaar programma wat betreft het toevoegen van ondertiteling.

Bijdrager
    Triumph

In 1 woord ja. Eventueel in combinatie met LiveType wat onderdeel is van FCE
    Je hebt in FCE Boris Title zitten waar je zwarte randjes om tekst heen kunt zetten of zoals gezegd met LiveType

Als je verschillende talen onder 1 film wilt hebben (en die moet je dan wel op een DVD bekijken) en dan tijdens het kijken selecteren welke taal(ondertiteling) je wilt hebben dan moet je DVD Studio Pro 4 hebben en dat is onderdeel van Final Cut Studio 2. Die heeft een ‘echte’ onder title mogelijkheid

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Gates

Bedankt Triumph. Eén taal (Nederlands) is genoeg. En Final Cut Studio 2? Niet nodig. Met dat geld koop ik liever een iMac. Daarnaast is het een programma voor de pro’s en heeft het waarschijnlijk ook een hoge leercurve.

Ook jij bedankt Yaris. Ik had slechts gezocht op ‘ondertitels FCE’
    Stom van me dat ik niet de woorden ‘ondertitels FCE’ had gebruikt, want dat levert meer hits op.

Edit: Triumph, je laat me nu wel twijfelen met de volgende woorden:

dan moet je DVD Studio Pro 4 hebben en dat is onderdeel van Final Cut Studio 2. Die heeft een ‘echte’ onder title mogelijkheid

Is FCE dan niet ‘echt’ geschikt. FCE kost aardig wat, dus ik wil wel zeker zijn van mijn zaak.

Bijdrager
    8lux

In FCE kun je een tekst in beeld zetten, dus die tekst kan net zo goed de vertaling van datgene wat gezegd wordt zijn, dus in die zin kan het.
    Ondertitels automatisch aanmaken vanuit een ondertitelingsbestand met tijdcode, of op de dvd-speler kunnen kiezen voor het wel of niet laten zien van de ondertitels gaat via een dvd-authoring programma (zoals DVDSP).

Bijdrager
    Gates
    ”8lux”

In FCE kun je een tekst in beeld zetten, dus die tekst kan net zo goed de vertaling van datgene wat gezegd wordt zijn, dus in die zin kan het.

Dit kan met iMovie ook, maar probeer daar maar eens de ondertiteling te laten matchen met de de uitgesproken tekst. Dat is gewoon onmogelijk. Dus ik hoop dat FCE dit vele malen beter kan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.