11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    zower

FCE geeft modderig beeld in canvas en viewer

Dag,

Is er een instelling waarmee ik het enigszins modderige beeld van de viewer en canvas ‘normaal’ kan krijgen. In Imovie en Quicktime en ook de rest van de mac is beeld scherp en strak. Alleen in Final Cut Express oogt het donkerder. Alles werkt prima, maar als je bijvoorbeeld de color corrector gebruikt dan blijft het gissen wat je eruit krijgt.

Ik gebruik de laatste software updates en mijn Imac kan het AVCHD 1920 x 1080 bronmateriaal makkelijk aan. De output is ook goed.

Bijdrager
    1234

Kijk even aan de linkerkant van je tijdlijn, zit een ‘RT’ knop. daaronder kun je de kwaliteit van de weergave instellen.

Dit is handig wanneer je een wat oudere mac hebt en niet te veel power wil gebruiken om ruw beeld door te spoelen.

Bijdrager
    zower

Bedankt voor je reactie Timmyboy. De instellingen staan echter goed.

Unlimited RT
    Dynamic playback video quality
    Full playback frame rate

Je gaat inderdaad kijken bij de playback control, maar er verandert ook niets als ik die instellingen wijzig. Het blijft modderig. En het is al een tijdje zo, ik weet niet eens of het ooit beter is geweest. Bij mijn vader werkt alles naar behoren, dus het moet echt een instelling zijn ergens. Het is ook alleen in FCE, niet in Imovie, Quicktime, Photoshop en andere Adobe producten. Ik werk sinds een paar maanden met FCE en in het begin ben je erg bezig met de techniek, mogelijkheden en plugins. Maar nu ik het programma aardig onder de knie begin te krijgen, waardoor ik minder tijd kwijt ben aan uitzoekzaken, ga je je ook ergeren aan zaken die minder zijn. De mogelijkheden van FCE zijn legio, maar volgens mij wordt het programma, als oudere app, wel ingehaald door bijvoorbeeld Imovie. Alhoewel veel eenvoudiger in zijn mogelijkheden, is bijvoorbeeld de greenscreen in Imovie fantastisch. In FCE heb je welliswaar veel instelmogelijkheden, maar de output kwaliteit is vele malen minder dan de druk op de knop met zeer goede output vanuit Imovie. Maar dit is een ander topic.

Bijdrager
    1234

Upgraden naar FCP zo te horen.

kan echter geen andere aanleding bedenken die bluury beeld veroorzaakt…

prefs thrashen?

Bijdrager
    Triumph

Zet het canvas is op 100% en beoordeel dan het beeld

Bijdrager
    zower

Dank voor het meedenken. Nee dat is het ook niet, het blijft muddy en niet blurry. Het zwart loopt enigszins dicht, waardoor veel detail verloren gaat. Ik heb screenshots gemaakt van .mov filmpje in FCE en daaronder hetzelfde filmpje op hetzelfde moment in QT. Een behoorlijk verschil. Kan ik dat ergens laten zien?

Bijdrager
    lord anubis

Helaas kan ik je niet helpen, maar ben wel benieuwd naar het verschil.
    Je kan het altijd op youtube zetten

Bijdrager
    1234

ja, upload het even ergens. vergeet niet dat na een render/export er gewoon verschil optreedt, er is altijd een soort conversie van materiaal.

Bijdrager
    zower

Ik heb het op mobile-me gezet. Als het goed is werken onderstaande links.

https://files.me.com/zower/sqbrq0
    https://files.me.com/zower/ybctvy

Groet zower

Bijdrager
    Triumph

Het canvas is niet het uiteindelijke beeld dat had wel gegaan als je FCP had met bv een MXO op een externe monitor. En je beeld staat niet op 100% (33%) dan pas kun je een benadering van je beeld krijgen
    Quicktime. En zelfs in Quicktime(7) kan er verschil in zitten (Command J >Beeldinstellingen Hoge kwaliteit)
    Kies uit menu View Cinema display Main en speel de sequence eens af met Command F12, dan heb je full screen desktop preview en hoe ziet het er dan uit.
    Die iMovie is dat 6HD of 7 of 8?

Als je output goed is zou ik me er niet druk om maken, wel lastig natuurlijk als je wat kleur correctie wilt doen, maar dat is toch behelpen in FCE zonder scopes

Bijdrager
    lord anubis

Tja, is toch wel veel ondanks dat de grootte niet 100% is.

Wat m.b.t tot de kleur diepte ( bits ), beide 8bits of 16 bits of…? Zit daar verschil in tussen de diverse programma’s? Nogmaals weet weinig van Video en FCP. Ben me aan het inlezen voor de nabije toekomst.

Als ik met graphic converter een foto bekijk en de bits veranderd of in open ziet het er ook dichtgesmeerd uit.

Hoop dat je er achter komt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.