5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    brumemail

FCE capture wil niet.

Ik wil een mini DV tape van een sony handycam overzetten naar een of meerdere video bestanden op mijn harde schijf. Dit wil ik gaan doen met Final cut express op mijn macbook, maar telkens als ik op capture klik valt FCE uit. Is dit omdat mijn geheugen het niet aan kan of een bekende fout?

Met iMovie heb ik ook al geprobeerd de video te importeren. Dat lukt wel alleen iMovie stopt telkens als ik de video wil exporteren.

Het ligt niet aan de camera, want ik heb al twee verschillende handy cam’s geprobeerd. De verbinding is met een fire-wire.

Kan iemand mij helpen, want ik kan zou niets met mijn video??:(

Bijdrager
    Richele

Heb je met beide camer’as dezelfde kabel gebruikt om proberen te capturen?
    Ik heb zelf de ervaring dat sommige firewirekabels niet goed werken met camera’s, dus als je een andere firewirekable bij de hand hebt, zou je dat eens kunnen proberen

Bijdrager
    brumemail

Ja ik heb dezelfde firewire kabel gebruikt. Het ligt niet aan de kabel, want capture wil met iMovie wel. Het probleem is dat de programma’s steeds uitvallen.

Bijdrager
    janze

Ik denk dat het je geheugen is. (Ik heb het zelfde gehad op een powerbook).
    Nieuwe bankjes erin en toen ging het prima. (Misschien is je geheugen niet kapot, maar heb je simpelweg is meer nodig).

Bijdrager
    brumemail

ja dat zal het wel zijn, binnenkort maar nieuwe geheugen aanschaffen.
    Ik heb het probleem inmiddels al opgelost. Het capture van de tape wou wel met pinnacle op een windows pc met 4 gig geheugen:D Maar bedankt voor de reacties:wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.