10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

FCE Canvas op een TV bekijken?

Mijn vader overweegt om een Mac te kopen en te gaan video-editen met FCE. Wat we ons afvragen is dit: hoe kan je het canvas op een gewone TV bekijken zodat je dus tijdens het editen op een TV kan zien hoe je resultaat wordt?

Ik het forum vond ik de optie om met firewire naar de camera te gaan en van daaruit een TV er aan te hangen.

Maar wat als je de camera niet wilt gebruiken als tussenstation? Kan je niet een videokaart met TV-out gebruiken om je canvas te bekijken? Het gaat er dus om dat je alleen de canvas inhoud op de TV ziet en dus geen vensters er omheen en andere computer-gerelateerde dingen.

Kan dit en zo ja hoe?

Bijdrager
    Wm

Het kan.

Wij gebruiken de ADVC-100 van Canopus. Gaat goed.

Bijdrager
    Sad

Hoe moet je dan instellen in FCE dat hij de canvas via dat apparaat weergeeft?

Bijdrager
    Wm

Bij de Audio/Video Settings, External Video staat ‘View During Playback Using’ ingesteld op ‘Apple FireWire PAL (720 x 576)’.

[edit: misschien had ik in mijn eerste post beter kunnen zeggen: het zou moeten kunnen.]

Bijdrager
    Sad

Ah mooi zo!

Als ik nou een Radeon videokaart heb met een S-video-out, kan ik die dan ook selecteren? Of worden dat soort dingen niet door FCE ondersteund?

Bijdrager
    Wm

Sorry colpolyp, nu vraag je te veel van me.

Ik zit op mijn werk, we hebben hier een leuke videoset, maar ik kijk alleen maar hoe de draadjes in de verschillende kastjes steken en hoe de instellingen in FCP staan. Tis niet mijn mac en ik heb ‘m ook niet geinstalleerd. En van andere videokaarten heb ik al helemaal geen verstand… Sorry.

Ik zal morgen aan een meestal-meer-wetende collega vragen of hij nog tips heeft.

Wm

Bijdrager
    Sad

Hahah nou je hoeft je niet in allerlei bochten te wringen, misschien zijn er nog anderen op het forum die het weten!

Maar heel erg bedankt voor de moeite tot dusver!

Bijdrager
    Wm

:-)

Ik wring niet, ik probeer alleen maar je verwachtingen te temperen.

Succes,

Wm

Bijdrager
    pluche

Op mijn vorige Mac had ik zo’n Radeon kaart met sVHS uitgang; die moest je dan met de Radeon driver/software kiezen als monitor en kon je zo alles op je TV zien ipv op het computer scherm
    tegelijk computer scherm EN TV dat ging niet (met die kaart)

Bijdrager
    Sad

Nee inderdaad, dus je moet sowieso een los apparaat hebben voor TV-out (of S-video out)?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.