6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Frans

FCE blijft maar audio renderen

Ik ben een film aan het monteren in Final Cut Express. Bronmateriaal is AVCHD, met Streamclip omgezet naar DV. Heb geen Intel Mac, vandaar.

Als ik een clip naar de tijdlijn breng valt me op dat er telkens audio gerenderd moet worden om het af te spelen. Dat zou logisch zijn als het audioformaat van de clip en de sequence helemaal anders waren, maar dat is het volgens mij niet.

Zo zien de (audio)properties van de clip eruit: 1 stereo, 48 Khz, 32 bits.

Die van de sequence zijn: 2 outputs, 48 Khz en ook 32 bits.

Misschien zit het probleem in de term ‘2 outputs’ maar die zegt me niets. Kan er ook niets over vinden in manual.

Iemand raad ?

Bijdrager
    brinkey

De twee outputs is volgens mij de uiteindelijke audio uit. Dus op twee sporen.

In FCP vraagt FCP of de timeline moet worden aangepast aan het formaat van de clip. Ik weet niet of dit in FCE ook zo is.
    Een omweg is in ieder geval:
    – Gooi al het bronmateriaal in een sequence.
    – Render de sequence
    – Exorteer als quicktime movie
    – Importeer de quicktime movie in je browser
    – Ga hier mee aan de slag. Je zou dan niet meer hoeven te renderen

Bijdrager
    Frans

Inderdaad, FCE past net als FCP de timeline aan als je er een clip op gooit. Dus ik heb een nieuwe sequence gemaakt en clip erin gedaan. FCE vroeg of de timeline aangepast moet worden en ik klik ‘ja’. En zelfs dan nog moet de audio eerst gerenderd worden om te af te spelen. Heel raar allemaal.

Bijdrager
    McD44N

Die 32 bits is geen norm in digitale audio. Alleen 16 en 24 bits. Misschien zit daar het probleem. Probeer de clip bij export eens met 16 bits geluid weg te schrijven.

Bijdrager
    Frans

Okee, dank. Een foute export dus van Streamclip.

Bijdrager
    Frans

Dat was inderdaad de gouden tip. AVHCD met Streamclip niet wegschrijven als DV, maar als Quicktime en dan pas kiezen voor DV. Dank nogmaals !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.