12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Djojo

FCE 3.5 geen geluid en sluit af na update

MACgenoten,

Ik heb FCE geupdate naar versie 3.5 (gekocht via Applestore).
    Nu doet zich het volgende probleem voor: Ik hoor geen geluid van mijn clips. Niveaumeter van FCE slaat wel uit. Via andere app krijg ik wel geluid.
    Ik op Internet kijken: daar staat een Update klaar, versie 3.5.1: Deze geinstalleerd.
    Tweede probleem ontstaat: FCE sluit na aanklikken gewoon weer af.
    Ik software update gekeken: Staan 2 updates klaar die ik heb gedownload. (weet de omschrijving zo niet meer, maar had tevens te maken met FCE )
    Helaas geen resultaat!
    Mac opnieuw opgestart: Geen resultaat!

Resume: Hoe krijg ik FCE weer aan de praat en wat kan de oorzaak zijn dat ik geen geluid krijg als ik een clip afspeel?
    Voor de duidelijkheid: Voor het updaten naar versie 3.5 had ik gewoon geluid.

Gaarne hulp of advies.

groet, D.

Bijdrager
    Turbanus

Eerst garageband eens opstarten om dat geluid te herstellen. Daarna die update nog eens draaien.

Bijdrager
    Djojo

Garageband geeft gewoon geluid. Update nog een keer gedraait. Geen resultaat!

Bijdrager
    Turbanus

Heb je nu ook geen geluid in FCE?

Bijdrager
    Djojo

Kan ik niet controleren, want hij start niet op! (Zie mijn tweede probleem in mijn eerste bericht)

Bijdrager
    Turbanus

Ik zou alles van FCE eraf halen en weggooien en helemaal opnieuw beginnen met installeren. Eerst een keer de originele draaien en kijken of je geluid werkt of niet. Als het niet werkt zijn je QT0instellingen in de war geraakt en kun je die zelf in je syst. voorkeuren bij QT instellen of dat door Garageband automatisch even doen. Daarna pas de verdere updates draaien.

Bijdrager
    Triumph

Prefs weggooien opnieuw starten.

Pres staan in:
    ~bibloitheek/Preferences/com.apple.FinalCutExpress.plist
    En
    ~bibloitheek/Preferences/Final Cut Express User Data
    Daar verwijderen Final Cut Express 3.5 Prefs , Final Cut Express Obj Cache , Final Cut Express Prof Cache

Prullemand legen en FCE opnieuw starten

~ is je home account

Bijdrager
    Djojo

Triumph en Turbanus.

Hij doet het weer!!!!
    Voordat ik FCe er af wou gooien heb ik eerst de tip van Triumph opgevolgd.
    Her en der wat foutmeldingen overwonnen, en bingo. Hij doet het weer.

Beide bedankt voor het advies. Ik kan weer verder.

Case Closed.

Gr. D

Bijdrager
    louis.vandemoosdijk

ik heb een spiksplinternieuwe macbook en een spiksplinternieuwe versie FCE HD 3.5 en ik heb geen geluid bij afspelen van mijn clips. Heeft dus niets met upgrade te maken. Weet iemand wat te doen?

Bijdrager
    Turbanus

Nee dat laatste kan door de QT-update zijn gekomen. Dan staan de instellingen voor je speakers niet meer origineel. Op 2 manieren op te lossen.
    1. Garageband een keertje opstarten dan wordt QT gereset.
    2. Naar je QT systempref gaan en handmatig instellen.
    :wink:

Bijdrager
    louis.vandemoosdijk

Bedankt Turbanus, Garageband opstarten was de truck!
    nu nog de adobe premiere handigheidjes afleren en FCE onder de knie krijgen.

Bijdrager
    louis.vandemoosdijk

Bedankt Turbanus, Garageband opstarten was de truck!
    nu nog de adobe premiere handigheidjes afleren en FCE onder de knie krijgen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.