15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bushok

FCE 3.0.1 crasht bij afspelen transities

Ik baal!
    Heb net een mijn Windoos machine gedumpt voor een G5 om vastlopers kwijt te zijn…maar FCE 3.0.1 crasht bij mijn transities. Elke keer genadeloos, ook na een herstart van het systeem (dat gloednieuw geinstalleerd is met de laatste updates…)

Ja, de beide stukken film zijn lang genoeg voor een transitie. Toch crasht FCE zodra ik het wil afspelen. Ik vroeg me af of je ook aan het begin van een film vanuit ‘ het niets’ (dus zonder er eerst een stuk ‘zwarte’ film voor te plaatsen) kunt infaden.

Wie weet raad?

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet of het zo is, maar FCP 3 is natuurlijk best wel een oude versie en misschien niet geoptimaliseerd voor de G5, ik denk zomaar dat FCP 5.1 veeeeel beter werkt.

Bijdrager
    bushok

Wacht even…het gaat om FCE (en dan de HD) 3.0.1 hoor.

Inactief
    Anoniem

O, stom stom stom, niet goed gelezen :sealed:
    Ik heb niks gezegd.

Bijdrager
    iAgree

Kan het zijn dat je met een ppc versie van FCE op een intel machine werkt en dat dat problemen oplevert wellicht ? Volgens mij hoef je geen zwart ervoor te plaatsen maar doe je gewoon een dislove starting at cut dat zou genoeg moeten zijn.

Bijdrager
    bushok

Nee het is geen Intel machine (is een PowerMac G5, geen iMac). Enne…wat is een ppc-versie…?

Bijdrager
    iAgree

ppc = power pc oftewel ibm proccesor, jij hebt bij je onderschrift dual core staan dat maakt het verwarrend want dat is de omschrijving voor intel processoren, maar power macs met intel processoren komen pas over een maand op ze vroegst uit, vandaar.
    Waarom de boel crashed is mij een raadsel , ik ken meerdere mensen die al jaren fcp gebruiken en die hebben echt geen last van dat soort fratsen dus het zal zeker opgelost kunnen worden , maar hoe , geen idee, succes verder ermee.

Verder zie ik op de website van apple dat FCE inmiddels op versie 3.5 zit dus kijk even onder je appeltje in de menu balk en kies software update, wellicht dat je systeem niet helemaal up to date is qua quicktime en fce.

Geblokkeerd
    Anoniem

Verwissel niet de Dual Core PPC met de Intel Core Duo!

Bijdrager
    bushok

Precies! Het is dus gewoon een G5 Dual-core processor.

Geblokkeerd
    Anoniem

heb je de transities wel eerst gerenderd? Of zit er verschil in het materiaal bijvoorbeeld? Zelfde audio sample rates etc.?

Bijdrager
    bushok

Ik ben nog FCE HD maagd…ben dus voormalige Windoos gebruiker en werkte met Adobe Premiere Pro. Renderen deed ik daar met een druk op Enter…hoe doe ik dit in FCE? Kan het domweg niet vinden in de standaard manual….(schaam). En waar ik kan mijn project settings (frames per sec. etc.) wijzigen?

Geblokkeerd
    Anoniem

hmmmm, er is natuurlijk een help functie in FCE aanwezig….

ik heb het programma niet op deze computer zitten dus kan je nu helaas niet helpen, maar je moet gewoon de effecten selecteren die je wilt renderen en dan ergens in de menu balk “render effect” selecteren….

Bij je prefs/settings kun je de opties voor je project instellen. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat alle bronmateriaal van hetzelfde formaat (video en audio) is.

Bijdrager
    bushok

Het probleem is opgelost en lijkt aan FCE HD 3.0.1 te liggen. Ik heb met deze versie alles geprobeerd om het ‘hangen’ op transities te verhelpen. Ik heb de volumebevoegdheden hersteld. Ik heb FCE opnieuw geinstalleerd. Ik heb steeds nieuwe projecten aangemaakt om ‘corruptie’ te voorkomen. Niets hielp.

Ik heb nu FCE HD 3.5 geinstalleerd en een nieuw project aangemaakt. Nu is er geen enkel probleem meer, FCE hangt niet meer.

Ik ben blij dat het probleem verholpen is, ben ineens weer een stuk blijer! :D

Bijdrager
    Final Cut

gouden tip voor updaten of installeren zeker lezen welke de requirements zijn en VOORAL welke quicktimeversie en welke nt…. daar komen meeste crashes uit.. niuewe quicktimeversies

Bijdrager
    Timon

heeft iemand ook problemen met het bewaren van projecten in premiere 6.5? Ik heb het gevoel dat het komt door de quicktime update naar 7.1.3. die ik onlangs heb geinstalleerd. Bij mij knalt iet het programma er uit als ik iets wil bewaren…:(

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.