19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Urbin Design

Faxen op de Mac?

Mogguh, Ik zou graag wat faxen, maar krijg dit niet voor elkaar.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste op kan starten?
    Welk nummer heb ik nodig.? Die van mijn ADSL lijn. (is in bezit) of gaat dit via IP adres?

Bijdrager
    KarelWillem

Faxen gaat alleen via een telefoonmodem. Ingebouwd of extern.

Inactief
    Anoniem

Om te faxen heb je een analoge lijn nodig, dat is een beetje het probleem. Als er nog een analoog modem in je Mac zit kun je proberen om deze ook te verbinden met de contactdoos van je telefoon en kijken of het werkt (meestal niet). Misschien is een fax-via-e-mail service handiger?

Bijdrager
    KarelWillem

Faxen is zó jaren tachtig. Heb hem hier al jaren geleden de deur uit gedaan.

Bijdrager
    Urbin Design

Hmmm ik heb hier adsl liggen en daar heb ik ook het nummer van.
    Hoe kan ik dit dan het beste gebruiken.

Volgens Mac moet het koekje eitje zijn om te faxen. Ik kom er niet uit en heb een uitleg nodig of een stappen plan om dit te doen. Ik wil dolgraag faxen met mijn mac.

Bijdrager
    Urbin Design
    ”KarelWillem”

Faxen is zó jaren tachtig. Heb hem hier al jaren geleden de deur uit gedaan.

Erg handig om dit 1.2.3. met je mac te doen. Helaas krijg ik het niet voor elkaar en faxen is weer helemaal hip.

Inactief
    Anoniem
    ”Urbin”

Volgens Mac moet het koekje eitje zijn om te faxen.

Vroeger wel. Zoek een analoog modem, sloop je DSL verbinding eruit, modem aansluiten en je kunt faxen. Benieuwd waar je dat “koekje eitje”-bericht gevonden hebt.

Bijdrager
    Urbin Design
    Bijdrager
    Oppie

Neem je ons nou in de maling?!:?

Faxen kan niet over een ADSL verbinding; dat zul je met je 56K v92 modem moeten doen, dus draadje uit de telefoon in de modempoort stoppen.

Aha, nu zie ik een beetje je probleem: je moet het zoeken in de printopdracht Archief>Druk af…>PDF>Fax PDF…

Je kunt dit gewoon via het telefoonkabeltje in je interne modem doen; met de ADSL verbinding hoef je niks te doen, kan gewoon blijven werken.

Zie ook Mac Help op je Mac…

En idd, het is zeker koekie-eitje!

Bijdrager
    Urbin Design

In de maling, wie neemt wie in de maling. Faxen uit elk programma!

HUH!

Modum poort is niet meer aanwezig op de iMac intel. Het wordt dus een Fax op het postkantoor.

Bijdrager
    KarelWillem

Moet je wel een werkende analoog of ISDN telefoon-aansluiting hebben natuurlijk.

En dat is vaak niet meer het geval bij een ADSL-lijn.

Bijdrager
    Urbin Design

ik ga me er eens in verdiepen. Eitje koekje is voor mij nu alweer voorbij. Ik moet rennen.

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb hier mijn fax weggeflikkerd vanwege de vele reklamefaxen die binnenlopen. Gewoon op deze Pismo aangesloten en nou kan ik ze gewoon in de trash slepen. Wegfaxen is ook sinpel. Tussen bedrijven wordt nog vaak gedacht dat ze per mail niet een stuk papier met een handtekening kunnen ontvangen. Bovendien zijn soms de instellingen van pc’s zo onvriendelijk dat ze geen aanhangsels accepteren en als die pc dan in China staat is dat even moeilijk en handig om toch maar een fax te sturen. Je moet gewoon doen alsof je in de vs zit en een beetje vogelen met de cijfers en dan heb je het zo door.

Bijdrager
    computer space

Dit kan ook nog:
    http://www.xoip.com/
    Faxen ontvangen zonder vaste lijn/modem.
    Maar met de ingebouwde PDF output fax ik nooit meer. Gewoon PDF’s over de mail. Zeker nu ook kopieermachines met 1 druk op de knop een pak papier van 100pagina’s als PDF op je desktop kwakken.

Bijdrager
    Oppie
    ”Urbin”

In de maling, wie neemt wie in de maling. Faxen uit elk programma!
    HUH!
    Modum poort is niet meer aanwezig op de iMac intel. Het wordt dus een Fax op het postkantoor.

Ok, nu snap ik de verwarring.
    Tja, het OS ondersteunt het prachtig, maar als de juiste harware niet meer aanwezig is… Daar kan het OS natuurlijk ook niks aan doen!
    Vergelijk het met de WiFi situatie een paar jaar geleden: het OS ondersteunde toen WiFI (AirPort) ook al zeer goed, terwijl je toen nog wel in elke Mac moest zorgen voor de optionele hardware (in casu: AirPort kaart). Had je toen ook boos moeten worden?:evil:

Moet je regelmatig faxen, koop dan zo’n USB modempje, of gebruik een iets oudere Mac, en anders doe je het via de genoemde internetservices.

Bijdrager
    OMT-fan

Heb ook een Intel Mac en internetplusbellen van KPN. Hiermee kun je gratis emailfaxen instellen.
    Iedereen kan gewoon naar je faxen en je krijgt de fax als een email binnen….. Heel handig!

Bijdrager
    Turbanus

Ik probeer zo ver mogelijk weg te blijven van die kpn, dus kan ik dat niet, maar ik geloof dat er “derden” zijn die dit ook aanbieden.

Bijdrager
    OMT-fan

Geen enkel probleem hier met Internetplusbellen van KPN

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.