9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Faxen??

Ik heb via de zoekfunctie niet echt een sluitend antwoord gevonden.
    Ik ben Internetplusbeller via de experiabox en daarin zit ook Faxmail. Hierdoor kan ik faxen ontvangen als emailbericht.
    Maar kan ik nou ook op de een of andere manier faxen verzenden, dus gewoon een mailtje maken en dat via de printfuctie naar iemands fax sturen?

KPN geeft aan het niet te weten en verwijst naar Microsoft (mmmmm).

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt (naar mijn weten) alleen faxen verzenden via de printfunktie, als je een 56K modem in je PB hebt en die PB ook daadwerkelijk op een telefoonlijn hebt aangesloten. Maar zodra je dat hebt gerealiseerd, heb je ook die service van de KPN niet meer nodig, want dan kun je ze ook zelf ontvangen. Ik heb mijn Pismo zo 2 jaar ook de faxen latenb ontvangen/versturen. Erg handig, omdat je gelijk al die reklamefaxen in de trash kunt mieteren.

Bijdrager
    Oppie

PB? Waar staat dat Hans een PB heeft?

De Intel iMac die in het onderschrift wordt genoemd heeft in ieder geval geen ingebouwde modem, dus met deze machine gaat het niet lukken.

Bijdrager
    Turbanus

Sorry, ik bedoelde ook een Mac.:wink:

Bijdrager
    EJK

Een goed alternatief is

http://www.xoip.com

Faxen ontvangen is gratis, elke keer dat je een pagina ontvangt ontvang je een credit.
    Deze credits kan je weer gebruiken om faxen te verzenden.(een pagina kost een credit)
    Verder is alles gratis ( een voordeel in vergelijk met andere aanbieders)
    Werk er nu een paar maanden mee en het bevalt me zeer goed.
    De pagina’s die je verzend dienen wel in pdf formaat te zijn.

gr
    EJK

Ps je hebt dus geen modem of iets dergelijks nodig alles gaat via het web.
    Alleen eventuele pagina’s moet je even inscannen.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, ik denk dat mijn Intelmac, waar dus geen modem inzit, dus niet kan faxen.
    Het is natuurlijk ook wel een beetje achterhaald, maarja er zijn nog mensen (en bedrijven) die geen email kunnen ontvangen!!!!
    Bedankt!

Bijdrager
    Oppie

Als het voor jou waarde heeft, koop je toch die Apple usb modem (of een andere)?!
    (Sorry, link is Google cache, want de AppleStore laat zich niet deeplinken.)

Bijdrager
    EJK

Je kunt dus wel faxen….zie mijn eerdere post !!!!
    geen modem maar alleen je adsl verbinding.
    http://www.xoip.com

Bijdrager
    OMT-fan

EJK,

Via xoip kun je inderdaad een fax bij een faxadres krijgen maar het is geen “directe
    verbinding/zending”.

Je moet credits kopen via de telefoon en dan een PDF naar xoip mailen, waarna zij de pdf door”faxen” naar een faxadres.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een 1 op 1 verbinding met de geadresseerde en …….het betalen met je telefoon….. is dat veilig?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.