6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ruudvan

fax software

Op mijn imac 17″ 1ghz met osx 10.2 gekocht mei 2003 met jaguar zat een fax prg. standaard bijgeleverd, FAXstf X versie 2.01. Deze had ik geinstaleerd soms deed ie het wel, soms deed ie het niet, vaker niet als wel.
    Ik had daar een beetje genoeg van, wat blijkt na een beetje zoekwerk is er kosteloos een schitterende update te downloaden bij de fabrikant http://www.smithmicrosoftware.com , ga op de home page naar downloads en je ziet al snel een upgrade versie voor jaguar én panther versie FAXstf X 10.5.1 grootte download, 6.01 mb. Dit is perfect, de versie werkt uitstekend bij mij, veel meer opties en ziet er gelikt uit. Bij de Panther versie moet je iets uitschakelen in de voorkeuren maar daar zit een instructie bij als je de versie download.
    Misschien was dit al bekend bij anderen maar toen ik laatst bij de apple help line vroeg of zij een oplossing hadden voor dit vaak haperende prog. hadden zij geen oplossing voor mij.
    groeten Ruudvan :innocent:

Bijdrager
    tricksel

Waarschijnlijk wilde men bij Apple je niet helpen omdat in Panther fax-software al zit ingebakken.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Of upgraden naar Panther. Standaard Fax Software ingebouwd.
    Vandaar dat je bij de installatie van FaxSTF onder Panther wat moet aanvinken (namelijk om de ingebouwde voorziening te omzeilen).

Bijdrager
    ruudvan

het scheelt me nu in ieder geval pakweg 150 euro want ik heb nog geen centjes over om panther aan te schaffen , dat komt natuurlijk nog wel maar nu nog even niet, en het faxen gaat nu prima “gratis”
    ruudvan:wink:

Bijdrager
    mbrant

Vraagje, hoe kan je faxen vanaf je computer als je via ethernet aangesloten bent op je all-in-one HP apparaat? Daar zit toch een faxmodem in.
    Aan de andere kant begrijp ik dat je alleen kan faxen via de interne modem maar mijn aansluiting gaat met (ISDN) ASDL ethernet modem en een router vigor 22xx.
    Weet iemand hier iets meer over?
    Dank Marianne
    Panther gebruiker, dat nog wel!
    2 mogelijkheden om te faxen, maar hoe??
    Groet Marianne:P 8)

Bijdrager
    Rolf
    ”mbrant”

Vraagje, hoe kan je faxen vanaf je computer als je via ethernet aangesloten bent op je all-in-one HP apparaat? Daar zit toch een faxmodem in.
    Aan de andere kant begrijp ik dat je alleen kan faxen via de interne modem maar mijn aansluiting gaat met (ISDN) ASDL ethernet modem en een router vigor 22xx.
    Weet iemand hier iets meer over?
    Dank Marianne
    Panther gebruiker, dat nog wel!
    2 mogelijkheden om te faxen, maar hoe??
    Groet Marianne:P 8)

Hallo Marianne, weet je inderdaad zeker dat er een faxmodem in die HP zit ? Zeer veel van de HP All-in-one’s (zoals ook de mijne) bedoelen met all-in-one dat ze kunnen printen, copieren en scannen. Faxen is vaak echt separaat. Bij mij gaat faxen dan ook best wel omslachtig. De HP software scant, en de afbeelding gaat dan naar mail bijvoorbeeld. Of ik moet de afbeelding openen in bijvoorbeeld Preview, en dan bij de print-opties kiezen voor de fax output (inderdaad via het interne faxmodem)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.