8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    paulhek

fax aansluiten op imac

Heb mijn laserfax via USB aangesloten op mijn imac en kan nu documenten in prima kwaliteit printen. Echter, ik vraag me af of ik ook binnengekomen faxen kan opslaan op de mac? Ik gebruik dus niet de ingebouwde fax functie van mac os x. Ik kan hier niks over vinden in de gebruiksaanwijzing van mijn Brother 2850 fax. Sowieso kan ik er niets over vinden in het algemeen.

Ik heb gezocht op internet, google, brother (merk van mijn fax), maar kan hier nergens iets over vinden. De ingebouwde geheugenfunctie van de fax vind ik nogal onhandig.

paul

Bijdrager
    EagerB0bNerd

wat zou je gaan zitten klooien om te proberen faxen te ontvangen op een computer ?
    Faxen is sowieso iets van vroeger, en voor de enkele laggard die je nog een fax wil sturen open je gewoon een gratis fax-in-email nummer bij de KPN.
    Krijg je de faxen keurig in je e-mail, kan je ze uitprinten op je laserprinter, bewaren etc.

Enige “catch” is dat het multipage TIF formaat wat de KPN gebruikt door slechts een handjevol readers wordt ondersteund. Ik gebruik daarvoor Graphic Converter.

Bijdrager
    DEform

Ik geef EagerB0bNerd gelijk!
    En als je dan toch nog echt persé faxen wil ontvangen, moet je gewoon OsX ervoor gebruiken, en de telefoon-kabel op je iMac aansluiten!
    Toen ik mijn iMac G5 pas had, heb ik het ook eens geprobeerd, voor de fun, en dat werkt echt op z’n Apples!

Bijdrager
    Pbook

Heren, jullie leven in luilekkerland. Er zijn gedeelten op de wereld waar je blij mag zijn als er een fax is. Documenten, contracten en schetsen zijn nog steeds makkelijker te faxen.

Pbook.

Bijdrager
    paulhek

tja.. ik sluit me aan bij de laatste opmerking. Mijn vrouw is afhankelijk van de fax, aangezien al haar klanten communiceren via een fax. Orders krijgen we allemaal via de fax/telefoon.
    enne.. LOL.. KPN heeft hiet niets te zoeken in australie. Klinkt misschien ouderwets, maar hier down under zijn ze ook iets ouderwetser.

Ik heb de fax optie van Macos X twee maanden gebruikt, ging aardig, maar krijg regelmatig telefoontjes van klanten dat mijn fax niet bereikbaar was. Ik kan geen fax hebben die het 75% van de gevallen doet. Daarnaast wilde mijn computer ook niet meer slapen. En als ik zelf een fax wilde versturen waar een handtekening nodig was.. liep ik vast. Daarom weer teruggegaan naar de ouderwetse fax. Het enige dat echt beviel bij faxen op de mac, was dat de fax opgeslagen werd op de harde schijf (als die tenminste aankwam).

Bijdrager
    EagerB0bNerd

wel, je geeft het zelf al aan:
    faxen ontvangen op een computer zuigt.
    ben het ook niet met de poster boven jou eens: JUIST als je “in the sticks” woont is zo’n faxmail service retehandig.
    alternatief is dan toch gewoon je faxje aan de telefoonlijn hangen.

moet jij trouwens niet in bed liggen ?
    het is midden in de nacht !!!

Bijdrager
    Pbook

Het zuigt inderdaad, heb mijn imac wel een een hele week aan laten stan om faxen te kunnen ontvangen. Alleen aan electra kost je dat al een vermogen. Een gewone simpele fax is zo gek nog niet. Heb je down under trouwels wel breedband of zit ergens afgelegen. Ik zou trouwens zo met je ruilen.

Pbook.

Bijdrager
    Turbanus

Ik sta zelf op het punt om mijn klanten een “mail” te versturen, dat inkomend faxen niet meer mogelijk zal zijn in de komende tijd. Ik moet dan wel enkele teksten op briefpapier, fakturen en op de website veranderen. Ik ben gewoon die stroom aan reklame-faxen spuugzat. En de LOL is dat ik nog 2 klanten heb die een faxoreder doorsturen. Ze schrijven dat dat eerst op een vel papier en faxen dat door……. Lekker arbeids-intensief dus… Er zijn er ook al anderen, die de mail al hebben ontdekt….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.