6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Favorieten in finder zijn niet meer aan te passen

Sinds de upgrade naar de laatste Mac Os (Catalina) is mijn favorietengroep in finder gekrompen. Vroeger kon je gewoon mappen zoals Synology, Dropbox en user gewoon hier neer plaatsen,  dat gaat nu niet meer.  Hoe krijg ik hier weer de juiste links?

Finder

Bijdrager
    McPim

Er staat in je Finder voorkeuren niets aangevinkt:

…óf het is nog eenvoudiger, je Favorieten zijn ingeklapt en je moet even op ‘Show’ klikken…? (dat je pas ziet als je er met je muis op staat):

Bijdrager
    GoeieDag

Zo simpel is het (die 2e optie van McPim, met ‘Toon’/’Verberg’)!

Ben benieuwd of Bob dat ook ziet.

Bijdrager
    bonestaak

Nee, ik had daar geen vinkje, en ook geen show zoals ook op mijn image te zien is,  ik heb zojuist Catalina opnieuw geïnstalleerd,  en nu kan ik de favorieten in en uitklappen en ook show is aanwezig. Kennelijk is er de eerste keer iets mis gegaan met installatie.

Bijdrager
    McPim

Je ziet ‘Show’ pas als je met de muis op die regel bent (dat zei ik al), als je muis naar beneden gaat verdwijnt het weer. Daarom zie je het niet in jouw plaatje.. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een fout in de installatie van Catalina was, maar doet er niet toe, het is opgelost ??!

Bijdrager
    GoeieDag

Kijk hier hoe het verschil is van waar de cursor staat, en het tonen van de actie ‘Toon’/’Verberg’:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.