13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mack01

Favoriete safari extensies?

Hoi,

Altijd firefox gebruikt maar ben toch nu met Safari aan het brossen geslagen.

Ik mis nog wel de nodige handigheidjes die wel in firefox zitten (zelf per download
    aan kunnen geven waar deze opgeslagen moet worden, sorteren van bookmarks bijv.),
    maar het gaat redelijk.

Nu ben ik aan het google-en naar add-ons die wellicht het nodige voor me oplossen.

Mijn vraag is: wat zijn jullie favoriete Safari add-ons?
    Wellicht dat je mij en anderen er ook heel blij mee kan maken!

Bijdrager
    filenox

Addons/extensies zijn meestal wel wat overrated vind ik:) Zelf gebruik ik er maar 2 en dat is meer dan genoeg denk ik. Adblock zorgt ervoor dat de reclame verdwijnt en Facebook PhotoZoom zorgt voor grotere foto’s op FB als je erover hoovert:)

De meest populaire extensies kan je hier vinden: https://extensions.apple.com/

Bijdrager
    CMD-Z

shortly, mousegestures, en autopagerize:)

Bijdrager
    computer space

Adblock is sowieso hardstikke ouderwets voor reclame. Je loopt constant te updaten per browser, en het kan flink vertragen. Kijk eens naar een hosts-filter. Elegant, onzichtbaar, en werkt voor iedere applicatie.

Bijdrager
    Melgior

Ik heb er 2 die ik het meest gebruik: SafariKeywordSearch laat me direct zoeken vanuit de adresbalk (ala Chrome) maar ook direct in een bepaalde site. Je kunt hiervoor zelf trefwoorden instellen. Als ik “yt nyancat” intyp zoek ik op Youtube.com naar “nyancat” zonder dat ik eerst naar Youtube hoef te gaan.

De tweede is NoMoreiTunes. Die voorkomt dat iTunes start als je op een link klikt naar een nummer of applicatie is de iTunes store vanuit een webpagina. Sinds iTunes preview kom je namelijk toch op een webpagina waar je meer over de app of nummer kunt lezen, en als ik hem wil hebben kan je alsnog op een knop drukken om iTunes te openen.

Bijdrager
    McShamus

Evernote en 1Password

Bijdrager
    baziel

YouTube5 om zoveel mogelijk flash in HTML5 te laten afspelen
    => Langere batterijduur en minder CPU belastend.
    Dan ook nog FastestTube om video’s down te loaden van YouTube en deze te converteren naar audio.
    En dan ook nog die Adblock en Facebook Zoomer. Deze 4 zijn gewoon top:)

Bijdrager
    appievanr

Adblock is sowieso hardstikke ouderwets voor reclame. Je loopt constant te updaten per browser, en het kan flink vertragen. Kijk eens naar een hosts-filter. Elegant, onzichtbaar, en werkt voor iedere applicatie.

Jaja! Nou, dan heb ik liever dat de browser iets vertraagd dan het complete systeem. Dat gerommel in de Hosts-File om reclames en alles te blokkeren is zeker niet aan te raden en heb daar zeer slechte ervaringen mee. Ik heb ook nooit echt zo gemerkt dat met Adblock de browser vertraagd.

Bijdrager
    BJVR

Ik heb er altijd maar twee want het meeste is gewoon Kei harde rotzooi en komt het geheugen van Safari niet ten goede. AdBlock + Resizer die laatste is om via de rechtermuis je browser op iPad en iPhone formaat te zetten zodat je websites kunt testen zonder iOS simulator te starten.

Maar ik had het niet erg gevonden als Safari hier nooit aan was begonnen, miss. alleen die Adblock plugin standaard erin bouwen en de rest gewoon Delete!

Bijdrager
    Sascha

Die Resizer kan je toch ook standaard bereiken via het ontwikkel-menu?

Mijn Safari-extensies dan maar:

Maar tegenwoordig gebruik ik altijd Firefox omdat ik de indruk heb dat die toch wel sneller is. De bladwijzers tussen Safari en Firefox synchroniseer ik met het gratis Xmarks.

Mijn Firefox-extensies:

Edit: Ik ga deze Sarari-extensie installeren: http://hoyois.github.com/safariextensions/mediacenter/
    Die maakt het mogelijk om filmpjes uit Safari te streamen via AirPlay naar een Apple TV (of elk ander AirPlay-compatibel apparaat).

Bijdrager
    Sascha

Ik heb onlangs een handige extensie geïnstalleerd in Firefox en Safari (ook beschikbaar voor Chrome): Awesome Screenshot.

Bijdrager
    mtooster

– Click to Flash!
    (zorgt ervoor dat flash-items niet geladen worden, maar dat je er eerst op moet klikken, super handig voor die stomme reclames)
    – 1Password

Bijdrager
    computer space

Een hosts file vertraagt niks hoor. Dit is gewoon een aanvulling op je DNS cache, en die wordt al geraadpleegd voor alle sites die je regelmatig bezoekt. Of daar nu een relevant IP nummer in staat of localhost, dat maakt voor de snelheid niet uit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.