5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[min of meer opgelost] Favicons in iMac en iPhone verschillend

Ik laat het maar even met twee plaatjes zien.

In Safari op de iMac zien de favoriten/favicons er zo uit:

In de iPhone zien ze er echter zo uit:

Op een aantal plekken verschijnt ‘spontaan’ het KPN-logo (ik heb dat iig niet ingesteld).

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat het op alle apparaten hetzelfde zou zijn omdat alles gesynchroniseerd wordt met iCloud.

Klaarblijkelijk is dat niet zo. Heeft iemand een idee hoe je die ‘favicons’ op de iPhone kunt aanpassen?

Moderator
    Night

Sowieso kunnen makers van websites hun favicons voor verschillende platforms zelf bepalen (bv. die van Auto-electronica). Waar het KPN icoontje vandaan zou moeten komen kan ik je chter geen antwoord op geven.

Wellicht kun je de sites eens openen en krijgt dan ook de favicon een update. Het AD en de muurkrant hebben in ieder geval een generic favicon. Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat Night zegt. Dat je device-afhankelijke favicons kunt definiëren maakt het er allemaal niet simpeler op!

https://en.wikipedia.org/wiki/Favicon#Device_support

En Apple is, zoals wel vaker, natuurlijk lekker eigenwijs:

As of iOS 5, Apple mobile devices ignore the HTML5 recommendation and instead use the proprietary apple-touch-icon method detailed above.

Bijdrager
    Shmoo

Allemaal leuk en aardig maar zowel op je desktop als iPhone zou het KPN voorbeeld hetzelfde moeten zijn. In beide gevallen wordt op die positie het apple-touch-icon getoond en niet een favicon.

Het probleem is vaak dat deze dingen vast blijven zitten in de cache van je browser. Favicons en al dat soort geneuzel wordt heel vaak maar eens per 14 dagen of zo opnieuw opgehaald. Omdat deze plaatjes heel vaak hetzelfde blijven en om performance te winnen.

CSS-Tricks op de Mac.

CSS-Tricks op de iPad.

Oud vs nieuw, de redesign van deze site staat toch ook al een tijdje online.

Dit soort dingen zal altijd een zwak puntje in je browser zijn.

Bijdrager
    abbenhui

Dank allen. Ik zal de caches eens leeggooien op alle apparaten; mocht dat het niet oplossen, dan is het maar zo.

Nogmaals dank voor de reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.