6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Kasper

FAT32 schijven verdwenen

Op mijn nieuwe powermac G4 dual 1,25 heb ik een tijdje geleden een FAT32 schijf geinstalleer met 2 partities van elk 10 Gb.

Ik heb uit nieuwsgierigheid gekeken wat er gebeurt als ik “verwijder media” met deze schijf zou doen..(erg stom achteraf).

Nu is deze schijf verdwenen van mijn desktop (ook na reboot) disk utility ziet de schijf wel maar kan er niks mee. ook mounten met de terminal haalt niks uit. ik kan nog wel bij mijn bestanden. maar ik zou het liefst hebben dat ie weer op de desktop te zien is.

iemand suggesties ?

Bijdrager
    MacAttack

staat ie niet in je finder venster? daar kan je hem naar de desktop slepen

Bijdrager
    Kasper

Nee in het Finder venster istie ook niet te zien…alleen in /volumes/ maar daarvandaan kan ik hem niet naar me desktop slepen:(

Anoniem

Sinds 2 weken verschijnen mijn CFcards en microdrive niet meer op m’n desktop. Wel te zien via diskutility, photoshop browser, image capture etc.

Bijdrager
    Kasper

dit is exact hetzelfde probleem wat ik heb…maar dan dus met FAT32 schijven. ik ga het oplossen door deze schijf weer terug te doen in mijn windoos computer en een andere schijf in mijn macje te doen en die te formateren voor mac osx. al het andere wat ik heb geprobeerd haalt niks uit

Anoniem

Als ik in 9 opstart verschijnen ze ook niet meer op een andere machine wel. Na een firmware reset verschijnen ze wel weer even maar daarna weer hetzelfde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.