12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kevinhoppa

Fat32 en NTFS op één externe harde schijf?

Hallo,

Is het mogelijk om mijn externe harde schijf zo in te delen dat het ene gedeelte NTFS is, en het resterende gedeelte FAT32?

Ik wil dit omdat de externe harde schijf nu NTFS is en omdat mijn Mac hier niet mee kan omgaan.

Ook wil ik niet de mogelijkheid kwijt om bestanden groter dan 4gb te kunnen kopiëren….

Hoe hebben jullie dit eigenlijk opgelost? Als jullie hier tenminste al tegen aan liepen….

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom gebruik je geen exFAT?

Bijdrager
    stavos

Of software zodat je Mac wel om kan gaan met NTFS?

Bijdrager
    johnkeates

Installeer NTFS-3G

Twee partities met verschillenden bestandssystemen is gewoon mogelijk als je dat perse wil.

Bijdrager
    Panda

Dan zal ik maar een antwoord geven op je vraag inplaats van suggesties.

Deel de schijf in 2 partities via schijfhulprogramma en formateer de 1 partitie in FAT32 en de andere partitie formateer je binnen windows in NTFS

http://macs.about.com/od/applications/ss/diskutilitypart.htm

Bijdrager
    johnkeates

Dat had ik dus al gepost, zonder NTFS-3G kan je geen NTFS filesystems maken op Mac Os X

Bijdrager
    computer space

Sinds Snow Leopard ondersteunt OSX volledig NTFS, je moet het alleen wel aanzetten.

Bijdrager
    kevinhoppa

Dankjulliewel jongens, hier kom ik nu wel uit. !

Bijdrager
    iep

Als je Windows 7 en OS X Snow Leopard (of Lion) gebruikt kun je het beste de boel van NTFS naar ExFAT omzetten. Deze systemen ondersteunen dat volledig dus dan is dit HET universele bestandssysteem. Mocht je iets anders hebben dan moet je idd 2 partities maken: eentje met FAT32, andere met NTFS. Meest handige is om dit op de Windows computer te doen aangezien die beide bestandssystemen ondersteund.

Bijdrager
    xvisx
    computer op 28 augustus 2011

Sinds Snow Leopard ondersteunt OSX volledig NTFS, je moet het alleen wel aanzetten.

Waar zit die optie om die ondersteuning aan te zetten?

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    iep

Let wel op de grote koeienletters “experimental” en “known to be unstable”. Dit is zelfs zo instabiel dat het eigenlijk bij vrijwel niemand werkt. Derhalve kun je dit ook niet aandragen als zijnde een oplossing. Kun je beter een ander filesystem kiezen of iets van Tuxera NTFS/NTFS-3G nemen. Daar zijn er wel legio goede ervaringen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.