30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    carpebios

Fans nieuwe macbook gaan nogal snel aan bij downloaden

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe macbook (had hiervoor een macbook pro) en het merkt mij op dat deze laptop nogal snel begint met blazen. En dan ook sterk hoorbaar. Nu zie ik dat mijn airport card standaard rond de 70 granden zit. (op dit moment 73). Dit probleem had ik niet met mijn macbook pro. Het is toch raar dat deze kaart zo warm word, en als ik iets download dat hij dan meteen begint te blazen? Is dit een bekend iets, of kan ik beter teruggaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb?

Ps. ik heb nog gezocht, maar kon niet echt iets vinden met de zoekterm airport card.

Bijdrager
    Josebo.

De airport card zit hier nu ook op 70 graden, terwijl ik niks aan het downloaden ben. Wel gek is dat hij hier niet blaast (ook niet als ik zwaar aan het downloaden ben), dus misschien wel even teruggaan naar de winkel ja. Je weet maar nooit:wink:

Bijdrager
    binaries4me

Mijn airport kaar is ook altijd rond de 70 graden heb gewoon een macbook maar deze blaast nooit ook al ben ik nu wat aan het slurpen.

Mijn macbook blaast wel altijd als ik een filmpje op dumpert.nl aan het kijken ben echt alleen op die site heel maf.

Bijdrager
    Josebo.
    ”binaries4me”

Mijn airport kaar is ook altijd rond de 70 graden heb gewoon een macbook maar deze blaast nooit ook al ben ik nu wat aan het slurpen.

Mijn macbook blaast wel altijd als ik een filmpje op dumpert.nl aan het kijken ben echt alleen op die site heel maf.

Hmm, apart. Zit net ook even op dumpert.nl en m’n macbook begint ook ineens te blazen. Ligt dus niet aan jou denk ik…

Bijdrager
    Afroman

De MacBook is gewoon minder qua grafische mogelijkheden dan de Pro. De Airport kaart wordt altijd erg warm, hier zit die nu op de 65 graden. Maar je MacBook blaast inderdaad sneller dan de Pro.

Bijdrager
    carpebios

Wat raar dat die van mij dan alsmaar blaast als een gek.
    Als ik naar mijn processen kijk, zie ik wel dat bijvoorbeeld SABnzb rond de 10 tot 40% (Schommelt heel veel) zit en WindowServer samen met syslogd soms ook wel zo hoog zit.

Bijdrager
    iJoost

Als de syslogd veel CPU gebruikt is ie blijkbaar heel veel aan het loggen. Het beste wat je dan kunt doen is dan natuurlijk eens even kijken wat ie dan logt. Dat geeft je meeste kans wel een indicatie wat er precies aan de hand is.

Bijdrager
    carpebios

Kleine update, ik stop dus de SABnzb+ daemon, en mijn fans gaan al terug naar 1800 toeren per minuut.
    En het processor gebruik schiet om laat. Ligt het toch aan dit programma misschien.

Bijdrager
    carpebios
    ”iJoost”

Als de syslogd veel CPU gebruikt is ie blijkbaar heel veel aan het loggen. Het beste wat je dan kunt doen is dan natuurlijk eens even kijken wat ie dan logt. Dat geeft je meeste kans wel een indicatie wat er precies aan de hand is.

Daar is dat proces dus voor, bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Job Versloot
    ”josebo9″
    ”binaries4me”

Hmm, apart. Zit net ook even op dumpert.nl en m’n macbook begint ook ineens te blazen. Ligt dus niet aan jou denk ik…

Dat van Dumpert komt door Flash…

Bijdrager
    carpebios

Hij logt dus als een gek dat SABnzb+

Het uitzetten van de logs, door in sabnzbd.ini de regel log_dir = “” aan te passen wil ook niet helpen.
    Ondanks dat ik dus het loggen disable, gaat hij vrolijk door.

Bijdrager
    1984

Je hebt hem vrijdag gekocht, dan zou ik even terug gaan naar die winkel waar je hem gekocht hebt….. en daar het probleem bespreken.

Bijdrager
    LEXY

Wel gedurf een half jaar oude MacBook kopen vlak voor een major upgrade… :kleenex:

Bijdrager
    sven-

Ach, heb ik ook gedaan hoor, nu een week geleden. Als je iets nodig hebt, dan moet je het gewoon kopen.

Bijdrager
    iJoost
    ”carpebios”

Hij logt dus als een gek dat SABnzb+

Logt ie ook nog iets zinnigs? Een probleem wat je kunt verhelpen misschien?

Of is het gewoon zinloos loggen? Fijn.:-(

Tijd om de makers van dat moois eens even te raadplegen, zo ik zeggen. Of om over te stappen op iets nog mooiers…;-)

Bijdrager
    Afroman
    ”sven-“

Ach, heb ik ook gedaan hoor, nu een week geleden. Als je iets nodig hebt, dan moet je het gewoon kopen.

Helemaal mee eens. En misschien komen de nieuwe MacBooks wel in november of december.. Niemand weet het.

Er zijn gasten die al jaren wachten op nieuwe Cinema Displays, die zijn er nog niet.

Inactief
    Anoniem

Misschien moet je ipv Sabnzbd+, Unison gebruiken?

Sabnzbd is toch voor nieuwsgroepen? :innocent:

Unison werkt hier echt super!

Bijdrager
    carpebios
    ”sven-“

Precies, ik heb hem nodig voor mijn opleiding. Ik kan niet zonder (zelfs geen week).

@Ijoost
    , hij logt alleen maar dingen zoals, connectie geopent, die newsgroep geraadpleegd, dat bestand aan het downloaden, download gesloten, etc.

Bijdrager
    carpebios
    ”sanne’s

Misschien moet je ipv Sabnzbd+, Unison gebruiken?

Sabnzbd is toch voor nieuwsgroepen? :innocent:

Unison werkt hier echt super!

Unison had ik eerst, maar toen zeiden mensen dat SABnzb+ veel minder processor en geheugen zou gebruiken.
    Ook vind ik de automatische par en unrar erg fijn.
    Maar misschien is dat nu wel een beter idee, want sabnzbd blijft zinloos loggen.
    Zie hieronder een screendump van wat hij zoal logt.
    [URL=http://img227.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1vc7.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Bijdrager
    Esquare
    ”carpebios”

Maar misschien is dat nu wel een beter idee, want sabnzbd blijft zinloos loggen.

Zinloos zou ik dit niet willen noemen: dit zijn normale mededelingen over wat het programma aan het doen is. En als je het veel te doen geeft, tja…

Bijdrager
    carpebios
    ”Esquare”
    ”carpebios”

Zinloos zou ik dit niet willen noemen: dit zijn normale mededelingen over wat het programma aan het doen is. En als je het veel te doen geeft, tja…

Ik vind het wel zinloos, ik zou graag zien dat hij alleen errors logt. Of als ik dit aangeeft om te debuggen ofzo.
    Maar ik hoef niet te zien dat die een bestandje aan het decoden is. Je zou dit af kunnen zetten door in het ini bestand een aanpassing te maken, maar dat helpt dus niet helaas.

Bijdrager
    Esquare

Vreemd. Ik heb net even een download gestart met SABnzbd+ 0.4.4 en die logt dus alleen de errors… (En nee, ik heb de .ini niet gewijzigd.)

Bijdrager
    carpebios

Dat is inderdaad vreemd, omdat ik niks veranderd hebt in het programma zelf. Alleen heb ik in het .ini bestand de regel log_dir aangepast naar “” zoals omschreven in het document. Dit zou namelijk het loggen disabelen.

Bijdrager
    Esquare

Heb het nog even gecheckt: bij mij staat log_dir = logs. Maar geen sloot logentries…

Bijdrager
    iJoost

Als ie in een situatie waarin er niets fout gaat zoveel logt dat de syslogd significant CPU gaat verbruiken, dan mag je dat van mij rustig zinloos noemen.

Misschien wil je ze nog een kans geven door er een vraag over te stellen aan de makers maar je kunt er ook voor kiezen om het meteen in de categorie brain dead software te schuiven… en dus iets anders gaan gebruiken.

Bijdrager
    carpebios
    ”iJoost”

Als ie in een situatie waarin er niets fout gaat zoveel logt dat de syslogd significant CPU gaat verbruiken, dan mag je dat van mij rustig zinloos noemen.

Misschien wil je ze nog een kans geven door er een vraag over te stellen aan de makers maar je kunt er ook voor kiezen om het meteen in de categorie brain dead software te schuiven… en dus iets anders gaan gebruiken.

Deze heeft dus hetzelfde probleem: http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=1125.msg0#new
    Ik ga eens kijken of ik contact op kan nemen met deze beste man/vrouw.
    mocht ik een oplossing krijgen, dan zal ik hem posten hier!

Bijdrager
    MacHW

Waar het ook aan kan liggen is dat Spotlight iedere keer de delen van je usenet download indexeert. Met NZBdrop wat ik vaak gebruik, download hij het in delen. Bijvoorbeeld 60 delen in het geval van programmaX.rar. Dit probeert Spotlight dan te indexeren, maar omdat je download erg snel gaat en het programma de delen ook weer samenvoegd blijft Spotlight bezig. Ik zou eens proberen om je downloadmap voor usenet uit te zonderen van de Spotlight index, voordat je je Macbook terugbrengt. Succes!

Edit: kijk eens met Activity Monitor of het process MDS vaak actief is en veel CPU vreet tijdens het downloaden van usenet. Dit is je Spotlight wat aan het indexeren is! Overigens kan ik NZBdrop van harte aanbevelen!

Bijdrager
    carpebios

Bedankt voor de tip, deze ga ik zeker uitproberen!
    Echter, hoe sluit ik dit uit voor finder?

Bijdrager
    MacHW

Ik zit helaas nu niet achter de Mac, maar je kan bij Preferences van Spotlight bepaalde mappen uitzonderen van indexeren. Op deze site staat hoe je dat moet doen als je je Timemachine disk wilt uitzonderen, maar daar kom je wel uit denk ik.

http://www.tuaw.com/2008/07/29/tuaw-tip-exclude-your-time-machine-disk-from-spotlight-indexing/

Succes ermee, en laat ons even weten of het gelukt is.

Bijdrager
    carpebios

Helaas, syslogd staat nu op 80% en alles gaat weer loeien.
    In ieder geval bedankt voor de tip :D, maar helaas niet de oplossing.
    Het ligt dus duidelijk nu aan syslogd.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.