10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Fans draaien dol na installatie van iStat Pro widget

Op mijn MacBook (white-2007) met 10.5.7 heb ik de iStat Pro widget geinstalleerd.
    Direct nadien begon de snelheid van de fans op te drijven tot >6000rpm. De processor temperatuur klom tot 89°C.
    Ik heb de widget vervolgens verwijderd als volgt. Bij opnieuw installeren de oude vervangen en nadien in plaats van keep op delete te drukken. Zo was de widget weg, maar de miserie niet. De fans bleven op volle toeren draaien, ook na shutdown and restart. Sindsdien blijven ze maar lawaai maken.
    Any suggestions?
    :?
    TIA

Bijdrager
    Afroman

In Console/ Activity Monitor al gekeken wie de stouterd was? Meestal kan je dan dat proces killen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb in de thuismap bij Library>Preferences de volgende bestanden verwijderd:
    com.apple.dashboardclient.plist
    com.apple.dashboard.plist
    Na herstarten waren de fans rustig.
    Heb iStatPro 4.8 vorige versie geinstalleerd en het probleem trad niet op.
    Maar met iStatPro 4.9 wel. De CPU temperatuur verdubbelt bijna (45°C –> 89°C) en de fans draaien full speed.
    Er zit dus een serieuze bug in iStat Pro 4,9.
    Zijn er nog die hetzelfde probleem ervaren?

Bijdrager
    senyo

Hier geen problemen. 4.9 draait nu een tijdje en de fans blijven netjes rond de 1800rpm. Geen probleem bij mij. Heb je in Activiteitenweergave gekeken welk proces het ‘m doet? Dat proces stoppen wil nog wel eens helpen dan;)

Bijdrager
    sypie

Afgelopen week ook iStat bijgewerkt, geen problemen ondervonden terwijl ik regelmatig kijk naar diverse zaken. Behalve de temperatuur, ik weet wel dat het buiten warm is…

Bijdrager
    I-Joris

hier af en toe veel lawaai door de ventilatoren, na istat gestopt te hebben na afroman’s tip stuk rustiger.

Bijdrager
    GuyMac

Ik had dit probleem ook in 4.8
    Heb iStat Pro nu verwijderd en bekijk het even.

Moderator
    unSOUND

Dergelijke widgets hebben de nijging om nog wel eens overdreven veel naar de logboeken van OS X te schrijven, met veel schijfgebruik en hogere fans als gevolg.

Ikzelf ben vrij rigoureus wat dit soort onzin-tools betreft. Gewoon niet gebruiken. Je hebt ze niet nodig.

Bijdrager
    Pieterr

@unSOUND: Dat verlaagt natuurlijk wel de kans dat je een reden hebt om problemen met je Mac hier op het forum te komen melden.

Moderator
    unSOUND

Problemen die je zelf opzoekt hoeven wij toch zeker niet op te gaan lossen ? :evil:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.