11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    koen

Fans blazen na installeren SSD in MBP

Gisteren eindelijk een SSD (Crucial MX300) in onze late 2011 MBP gezet, en ben er erg blij mee, wat een verschil!

Het enige is dat de fans nu wat vaker aan het werk zijn. Ben ik iets vergeten, zou er iets beschadigd kunnen zijn?

Hieronder een screenshot van TG Pro die de temperaturen meet:

Bijdrager
    Furbz

Is je os aan t indexeren misschien?

Bijdrager
    Shmoo

Ik weet dit niet zeker maar volgens mij heeft dit te maken met de temperatuursensor. Deze zit met een plakkertje op de oude HD en moet je dus losmaken en daarna weer terugplakken op de nieuwe HD/SSD. Het sensortje meet de warmte van de schijf, is deze heet dan gaat de ventilator aan. Mocht deze nu dus los liggen of niet goed contact maken met de nieuwe schijf dan meet hij dus de warmte in je computer.

Nogmaals, ik weet dit niet zeker. Heb dat zelf ook nog nooit gedaan maar ik heb dit zoiets gelezen.

Geblokkeerd
    Carp

Installeer even Mac Fan Control, dat is gratis demo en geeft je meteen de temperatuur oor van CPU etc.
    https://www.crystalidea.com/macs-fan-control

Je kunt de fan stand dan zelf aanpassen.

Bijdrager
    koen

Er was inderdaad geen temperatuursensor. Maar, de twee posts die aan de oude HD zaten kreeg ik voor geen meter los (step 9 in https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Late+2011+Hard+Drive+Replacement/7656), dus de SSD heb ik er zonder die posts terug ingezet. Paste precies, zonder speling.

Bijdrager
    Niels

Heb destijds hetzelfde gedaan met mijn 2011 MBP en Samsung SSD, geen temperatuur sensor of iets dergelijks. Het blazen van de fan herken ik niet. Hoe heb je je installatie en gegevens overgezet vanaf je HDD naar je SSD?

Probeer het volgende:
    – afwachten: mogelijk is OSX nog aan het indexeren
    – SMC reset
    – PRAM reset
    – OSX opnieuw installeren via recovery modus (command + R ingedrukt houden na aanzetten; je gegevens blijven bij het opnieuw installeren bewaard, alleen OSX zelf wordt opnieuw geĂ¯nstalleerd)

Bijdrager
    koen

Ik heb alles via Carbon Copy Cloner overgezet van de HD naar de SSD; de laptop is nu even in bruikleen, als die terug is zal ik bovenstaande tips eens proberen.

Bijdrager
    cmug

– afwachten:
    dat lijkt mij meest waarschijnlijke oplossing. Is er na paar uur niks veranderd , kijk dan verder

Bijdrager
    koen

Update: hier een screenshot van Macs Fan Control:

Alleen net vlak na het opstarten van de MBP gingen de fans even op gang, nu is het weer stil. Indexen is al klaar (geen punt in het Spotlight vergrootglasje rechtsboven).

Bijdrager
    koen

Twee SMC resets gedaan, en nu is-tie muisstil.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.