12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Fan werkt (niet)

De iMac wordt behoorlijk warm.
    Heb nu Maf Fan Control gedraaid en krijg dit overzicht:

Waar is de ODD-fan met “0” voor?
    Zo te zien voor de DVD?
    En moet ik nu de Mac gelijk uitzetten?

Bijdrager
    tav

kan ik de fan controleren of ze draaien zonder een bijkomend programma te downloaden ?

Bijdrager
    OMT-fan

tav

Ik begrijp niet wat je bedoelt

Bijdrager
    Marcel

0 graden lijkt meer op een sensor die verkeerd aangeeft dan op een fan die niet draait

Marcel

Bijdrager
    IGBA
    OMT-fan op 13 januari 2016

De iMac wordt behoorlijk warm.
    Heb nu Maf Fan Control gedraaid en krijg dit overzicht:h

Die temperaturen zijn volkomen normaal. De dvd drive is zelf zo koel dat er niets te ventileren valt.

Bijdrager
    OMT-fan

Op mijn andere Mac geeft hij wel een waarde aan bij de ODD (Optical Disk Drive??)
    Maar, op die plek zit een SSD schijf en op de betrokken Mac zit een Superdrive (die niet draait).
    Bedoel je dat?

Bijdrager
    Marcel

Bij heb ik op mijn Mini ook geen graden waar de SSD zit, nu maak ik me totaal geen zorgen over verhitting van een SSD

Marcel

Bijdrager
    tav

Omt fan; ik neem aan dat mac fan control een programma is en niet van apple zelf ?
    Mijn vraag is kan ik de fan controleren met capitan ?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, dat soort programma’s zijn niet van Apple zelf.

Om temperaturen uit te lezen heb je geen fan control programma nodig. Dat kan ook met Dashboard-widgets als iStat en Fans bijv. Er zijn nog veel meer andere manieren. Werkt op alle OS X-versies.

Bijdrager
    tav

ik hou niet van zo’n programmaatjes, ik heb ooit grote moeite gehad om zo eentje er terug af te krijgen .

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is dat voor een waarde “mijn iMac wordt warm”? Elke computer wordt warm als je ‘m aan het werk zet.

Het is simpel: als jij zo’n programma laat draaien, moet je er iets mee kunnen.
    Als de waarden en verder output je niks zeggen, moet je er niet aan beginnen.

Bijdrager
    OMT-fan

Het gaat niet om de temperatuur, daar krijg ik geen bijzondere data over, maar over de toeren die de fan maakt.
    Op een vergelijkbare (even oude) iMac krijg ik wel een waarde te zien bij ODD.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.