5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Eprom

Familypack niet rechtsgeldig?

In een reaktie op Panther op de Webwereldsite schreef Anson Ringenoldus het volgende:

’T is alleen wel zo dat je in Nederland geen family pack hoeft te kopen.
    Als je namelijk een normale MacOS X koopt mag je dit op elke mac die je thuis hebt installeren.
    Daarom werd met 10.2 dit familypack niet te koop aangeboden.
    Dit geldt trouwens ook voor Microsoft windows.
    Dat is ook de reden waarom de EULA van Microsoft in strijd is met de Europese wetgeving.

Wie weet hier meer van? Klopt het wat er hier beweerd wordt?

Bijdrager
    tijn22

Je koopt toch een licentie om software op 1 computer te installeren??

Bijdrager
    ziggy

Nee dit klopt niet. In weet niet waar die man zich op baseert. Jaguar (10.2) werd wel degelijk als family pack aangeboden met 5 licenties. Net als Panther overigens, alleen staat die versie niet apart op de Apple Store webschappen. Wil je er een via de store bestellen, dan moet je eerst naar de productpagina en dan het family pack aanklikken.

Bijdrager
    mbrant

Voor ieder computer moet je een eigen licentie kopen. Zo hoort dit tenminste
    In de US is men gewend om vanzelf alle licenties kopen.
    In Nederland hopen we altijd dat dit voor ons niet geldt!!

Als je een bedrijf hebt, dan kun je daarop worden gecontroleerd en wordt je eventueel een boete opgelegd.
    Maar ik vind het vreemd dat je er dan meteen een licentie voor 5 moet kopen, terwijl je -zoals wij- maar met 3 computers werkt.

Groet Marianne

Bijdrager
    jackgr

.

Maar ik vind het vreemd dat je er dan meteen een licentie voor 5 moet kopen, terwijl je -zoals wij- maar met 3 computers werkt.

Hoe had je dan gedacht? 3/5 x € 229,–= € 137,40. Ik denk dat die 5 users vrij willekeurig gekozen is. Ik weet niet hoe het bij M$ is, maar ik heb ’t idee dat dat een stuk duurder is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.