13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    macmartijn

Family Pack ook buiten netwerk?

Hallo

Ik heb een vraag. Kun je met de family pack voor 5 gebruikers, het os op verschillende macs installeren. Bijvoorbeeld 1 voor ons en een voor de buurvrouw? of moet het binnen een netwerk zijn?

alvast bedankt!

Martijn

Bijdrager
    Vesper

Ik ben bijna zeker dat dit theoretisch perfect mogelijk is. Maar of het de bedoeling is, dat is een andere vraag natuurlijk. Je buurvrouw is immers geen family hé vermoed ik :lol:

Moderator
    unSOUND

Het moet binnen hetzelfde huis zijn.

Overigens staat het ook gewoon op de website van Apple….

Op grond van de Family Pack-softwarelicentieovereenkomst kunt u één exemplaar van de Apple software installeren en gebruiken op maximaal vijf (5) Apple computers tegelijk, mits deze computers zich bevinden in hetzelfde huishouden en worden gebruikt door personen die deel uitmaken van dit huishouden. Met “huishouden” wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen. Deze licentie geldt ook voor studenten die hoofdbewoner zijn van dit huishouden maar een aparte wooneenheid op een campus of in een studentenhuis of -flat bewonen. Deze licentie is niet van toepassing op bedrijven of andere commerciële gebruikers.

Bijdrager
    macmartijn

maar ik wordt hier wijzer van, of het niet mag, of niet kan…

Moderator
    unSOUND

Het staat er anders heel duidelijk. personen die dezelfde wooneenheid delen. Jij woont niet samen met je buurvrouw, zijn woont in haar eigen huis. Dus is de licentie niet voor haar geldig.

Bijdrager
    Dick de Roos

Het kan wel maar mag niet.
    unSOUND was daar duidelijk in.

Bijdrager
    macmartijn

ik begreep het niet goed, dus vroeg ik het even na, anders had ik 200 euro weggegooitt…

bedankt iedereen!

Inactief
    Anoniem

Het mag inderdaad niet, maar kan wel. Zelfs een standaard versie van OSX kun je zonder problemen op zeven miljoen andere Macs installeren.

Bijdrager
    macmartijn

hmmm, ik hou van apple en wil me graag aan de regels houden… maar sommige dingen zijn zo verleidelijk… ik koop het in iedergeval allemaal wel legaal… dan voel ik me al goed:wink:

trouwens… 130 euro is al spotgoedkoop…

maargoed,

thnx

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Zakske”

Het mag inderdaad niet, maar kan wel. Zelfs een standaard versie van OSX kun je zonder problemen op zeven miljoen andere Macs installeren.

volgens mij is de dvd die je koop zelf krak hetzelfde, enkel de ‘licentie’ is anders

Bijdrager
    macmartijn

volgens mij ook. er is maar 1 versie OS (en natuurlijk de server verise, of is die hetzelfde?)

Bijdrager
    Vesper

Server versie is zeker anders, kan je zien op de site ook. Een simpel voorbeeld is het Xgrid systeem dat ingebouwd zit, waarmee je meerder macs kan gebruiken om dezelfde taak te doen.

Moderator
    unSOUND

Dat kan ook met de normale versie van OS X…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.