7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    sven@vg

Falende HDD macbook pro

ik heb een Macbook 13 Inch uit 2012. Ik heb de laatste uit het idee dat me harde schijf langzaam kapot gaat. Als ik in de Disk Utility kijk is er niks aan de hand. Maar volgens Diskradar is de Disk Failing.

iemand enig idee wat ik er aan kan doen.

Disk Utility Screenshot

Diskrader Screenshot

Bijdrager
    TBITW
    sven@vg op 15 mei 2014

iemand enig idee wat ik er aan kan doen.

Je moet héél snel (vandaag nog) een backup maken van je data. De harde schijf kan namelijk op elk moment falen!

Wel een prachtig moment om je hdd te vervangen met een ssd! Die upgrade is in een Non-Retina Macbook Pro uit 2012 vrij simpel uit te voeren.

Bijdrager
    Soulshaker

Macbook weggooien en nieuwe kopen ….
    Nee , denk even zelf na.:roll:

Maak een backup van je data als je die nog niet hebt (in feite moet je altijd een back up hebben) en dan heb je de volgende opties ;

– Is je mac nog onder garantie ga je naar de Apple reseller om hem te laten herstellen

– Is je mac buiten garantie koop je een nieuwe Hard schijf (of ssd) en plaats je hem zelf in.

Volg dan deze link

Bijdrager
    Domtoren

Ik raad een SSD aan. Ik heb net in mijn MacBook 2010 een SSD gezet en je weet niet wat je overkomt. Het is net of je een nieuwe computer hebt. De montage is inderdaad niet ingewikkeld, zorg wel voor goed gereedschap.

Bijdrager
    Frank Visser

Soms hoop je gewoon dat je hdd kapot zou gaan:)

Bijdrager
    sven@vg

Ik heb er al een SSD inzitten en me user profiel staat op de originele harde schijf.
    Ik ga denk ik een grote SSD kopen, omdat het wel meer stroom kost om twee hard disken te draaien. Niet heel handig in de trein.
    De andere SSD gebruik ik wel in een andere pc.

Bijdrager
    Chromatic

Misschien is dit wel wat voor je als vervanging. Mijn HDD is er ook mee gekapt en met deze hybride drive draait mijn MacBook weer als een tierelier. Vast geen volwaardige SSD-vervanger, maar in mijn ogen genoeg (echt niet alles dat je gebruikt hoeft op flash geheugen opgeslagen te worden).
    Seagate

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.