3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    IcyDragon68

FAKE iTunes/Apple e-mails

Misschien is dit al eens eerder gevraagd, maar toch nog even.

Ik keek net in mijn junkmail en zag verdachte mails met iTunes uitgelichte onderwerpen. Dit was raar, want alles leek wel erg op de echte mails. Toen ik onderaan keek of het wel van Apple was stond er ineens een raar adres van ergens in Luxemburg. Ik keek voor de zekerheid naar de mails in de inbox maar daar staan ook een paar van dat adres in Luxemburg. Anders was het wel het emailadres, wat @new.itunes.com was.

Ik ben nu erg verward. Weet iemand of er iets mis is, of hoe je zo’n fake mail kan herkennen? Of is het gewoon dat de mail-diensten het niet goed kan scheiden?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben nu ook erg verward.;)

…Of is het gewoon dat de mail het niet goed kan scheiden?…

Bij ongestoord spam rondsturen is het natuurlijk nu juist de kunst om de mails zo in te richten dat ze gewoon in je in-box komen.

Er is dus niets ‘mis’.
    Als het spam is, geef je dat nu aan. En is de kans volgende keer alweer wat kleiner.

Bijdrager
    Koning Frank
    Icydragon68 op 21 mei 2014

Ik keek net in mijn junkmail en zag verdachte mails met iTunes uitgelichte onderwerpen. Dit was raar, want alles leek wel erg op de echte mails. Toen ik onderaan keek of het wel van Apple was stond er ineens een raar adres van ergens in Luxemburg. Ik keek voor de zekerheid naar de mails in de inbox maar daar staan ook een paar van dat adres in Luxemburg. Anders was het wel het emailadres, wat @new.itunes.com was.

Pssst, alleen naar de afzender email kijken heeft geen zin, dat is namelijk heel simpel aan de passen door de verzender. Als ik wil zou ik je nu een emailtje kunnen sturen vanaf steve@apple.com, ookal ligt hij alweer een paar jaartjes onder de grond. Enige manier om dit te checken is om de headers te bekijken (vanuit Apple Mail: View > Message > All Headers )

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.