5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dennis12345

Fail bij installeren van windows op mac

Ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uitkom.

info over man mac:
    ik heb een MacBook Air 13-inch begin 2014, 1,4 GHz Intel Core i5 met 4GB 1600 MHz DDR3 geheugen.

Het begon allemaal toen ik windows wou installeren op mijn mac, dat om nieuwsgierigheid. Maar het is helemaal fout gegaan! Ik moest volgens mij de schijf partitioneren en dan om de gepartitioneerde schijf de windows op installeren. partitoneren was volgens mij gelukt maar de windows installeren weer niet.

En nu zit ik met de probleem dat ik de gepartitoneerde schijf nog heb. Ik heb mijn MacBook al geformatteerd om van die schijf af te komen maar ook niet gelukt. Hoe kan ik daar van afkomen??

De extra schijf zie ik pas bij de Schijfhulpprogramma als ik mijn MacBook opnieuw start en CMD + R ingedrukt hou en niet bij de Schijfhulpprogramma in het mapje hulpprogramma’s als de Mac gestart is.

Ik heb paar foto’s toegevoegd om het wat duidelijker te maken.
    /Users/EbruDeniz/Desktop/naamloze map/IMG_7399.JPG
    /Users/EbruDeniz/Desktop/naamloze map/IMG_7400.JPG
    /Users/EbruDeniz/Desktop/naamloze map/IMG_7401.JPG
    /Users/EbruDeniz/Desktop/naamloze map/IMG_7402.JPG
    /Users/EbruDeniz/Desktop/naamloze map/IMG_7403.JPG
    /Users/EbruDeniz/Desktop/naamloze map/IMG_7404.JPG

Bijdrager
    Dennis12345

foto’s zijn dus niet gelukt. Hoop dat er toch begrepen word wat ik bedoel :).

Bijdrager
    computer space

Als je uit nieuwsgierigheid windows wilt draaien, doe dat dan met virtual box, niet met bootcamp.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Dennis12345 op 21 juli 2016

foto’s zijn dus niet gelukt.

Dat komt omdat ze op je computer staan en je ze niet geüpload hebt naar ergens op het Internet. De makkelijkste manier is om je bericht aan te passen (ga met je muispijltje over het plaatje van het poppetje naast je bericht, dan wijst het zichzelf) om daarna met de Img-knop boven het veld waarin je het bericht kun typen, elk van de plaatjes één voor één in te voegen. Controleer daarna of er [i‍mg] vóór en [/i‍mg] ná elke URL staat (zonder spaties ertussen), anders worden de plaatjes nog niet weergegeven.

computer op 22 juli 2016

Als je uit nieuwsgierigheid windows wilt draaien, doe dat dan met virtual box, niet met bootcamp.

Inderdaad, op die manier hoef je niks te herpartitioneren en kun je zo in één keer de hele Windows weggooien als je er toch niks mee wilt doen — en ook kun je er een aantal naast elkaar tegelijk hebben draaien om bijvoorbeeld zaken gescheiden te houden.

http://www.virtualbox.org

Bijdrager
    peterdh

En die windows partitie raak je pas kwijt als je de bootcamp assistent weer opstart, die haalt hem voor je weg.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.