15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    oostie

Factuurnummer in numbers

Goedenavond allen,

Ik sta op het punt een eigen bedrijf op te starten, en zit een beetje te prutsen in Numbers voor het maken van facturen.
    Nou heeft Numbers als een standaart lay-out hiervoor maar hier mis ik een factuur nummer.

Is het mogelijk deze in te voeren en te zorgen dat hij deze automatisch optelt?
    En is het mogelijk dat hij zelf de datum invult deze kan je wel handmatig invoegen onder het menu “voeg in” maar zou het mooier vinden dat Numbers dit zelf doet.

Alvast bedankt!

Grtz Cor

Bijdrager
    borisboef

Tweede probleem: als je dan tweemaal op de datum klikt kun je aangeven dat hij hem automatisch moet bijwerken.
    Als je dit slabloon gewoon elke keer opslaat als je een nieuwe factuur hebt aangemaakt en gexporteerd naar PDF, dan kun je hem toch gewoon makkelijk zelf laten oplopen?

Bijdrager
    digi-nl

Misschien is dit een tip voor je: http://moneybird.nl/ (geen reclame)
    Dan heb je ook alles direct bij de hand:-)

Bijdrager
    MichMich

Of billings3.com

Bijdrager
    oostie

die Billings ziet er wel heel goed uit!

Bijdrager
    MASS_IT

Tip: Naast Billings heb je ook GrandTotal. Numbers is de goedkoopste oplossing, maar bevat geen extra hulpmiddelen voor het factureren. Succes met je eigen bedrijf!

Bijdrager
    oostie

Heeft iemand ervaring met Billings of Grandtotal zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Bijdrager
    Star65

Zelf heb ik beide uitgeprobeerd. Ik heb een duidelijke voorkeur voor GrandTotal, maar dat heeft te maken met de business waar ik in zit. Grandtotal is wat meer gericht op producten, terwijl Billings meer op urenfacturatie gericht is.
    Nadeel van Grandtotal vind ik nog altijd dat je er geen voorraadadministratie mee kunt doen, voor de rest een perfect programma.

Ik weet niet wat je budget en kennis van databases is, maar met Filemaker heb je ook deze mogelijkheden en nog meer. Ik gebruik het naast Grandtotal om o.a. mijn klantendatabase te beheren, projectendatabase en voorraadadministratie. Tevens kun je ook hiermee factureren. Leercurve is wel steil.

Bijdrager
    MichMich

Ik gebruik nu bijna 3 jaar Billings. Erg fijn programma, al heeft het wat kleine irritante bugs. Een goede manier voor het maken van creditnota’s is er bijvoorbeeld niet echt.

Wel een erg goed programma om alles overzichtelijk bij te houden met veel mogelijkheden om het te personaliseren.

Bijdrager
    oostie

Nou wil in eerste instantie niet te gek gaan doen, mijn voorkeur ligt op dit moment bij Billings.
    Vooral vanwege de prijs en het filmpje wat op hun site staat.

Is het mogelijk in Billings je eigen factuur lay-out aan te maken?

Bijdrager
    Star65

Ja. dat is mogelijk met Billings, ook met Grandtotal.
    Ik dacht dat in het verleden Billings ook wat meer gericht was op de USA markt. Ik weet ook niet (meer) of het met Billings mogelijk is om facturen zonder BTW te maken als je zaken doet met het buitenland? Kijk hier goed naar, mocht je zaken doen met buitenland.
    Een ander voordeel van Grandtotal is om offertes te maken en deze later om te zetten naar facturen.
    Misschien dat al deze dingen in de laatste versies van Billings mogelijk zijn, maar destijds toen ik het heb uitgezocht niet.

@michmich: Creditnota’s werkt dus weer erg goed met Grandtotal, zoals ook BTW vrije facturen.

Bijdrager
    oostie

ik ga ze gewoon beide proberen en zie wel welke ik ga gebruiken:)
    thnx allemaal voor de input en uitleg!

grtz Cor

Bijdrager
    MASS_IT

Graag gedaan.

Rest van post verwijderd door moderator.
    Reden: [Reclame is niet toegestaan conform OMT huisregels]

Bijdrager
    Sophie Bookie

Post verwijderd door moderator

Reden: [Spam is niet toegestaan conform de OMT huisregels]

Gezien dit uw enige post is wordt deze beschouwd als spam. Bij herhaling zal uw account worden verwijderd.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 19 uur geleden door  Night.

Bijdrager
    McPim

Spammer 🤦🏻‍♂️..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.