10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Philip Kotler

Facetime werkt niet meer op Mac.

Beste OMT leden,

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal wel de app Facetime. Handig om met elkaar te kunnen communiceren.
    Echter loop ik al een tijdje aan tegen een bepaald probleem namelijk het feit dat ik Facetime niet meer kan gebruiken op mijn Mac.
    Sinds kort gebruik ik Facetime namelijk ook via mijn iPhone 4S en om wat voor reden dan ook kan ik gesprekken niet meer opnemen op mijn Mac. Wanneer iemand mij belt en Facetime staat ‘aan’ op de MBP en de iPhone dan gaat alleen de iPhone af.
    Wanneer Facetime ‘uit’ staat op de iPhone dan gaat wederom de MBP niet af. Ook wanneer ik via mijn MBP bel, krijg ik niet de bevestiging wanneer iemand aan de andere kant op neemt en zo ook geen verbinding.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Misschien een instellingsfout? De MBP en iPhone 4S zijn trouwens allebei met hetzelfde Apple ID aangemeld.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iMad

Heb je al eens uitgelogd op je Mac bij FaceTime en daarna opnieuw ingelogd?

Bijdrager
    Philip Kotler

Ja, al meerdere keren. Echter blijft het probleem bestaan.

Bijdrager
    johnkeates

Probeer een ander AppleID erbij aan te maken.

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom? Het lijkt me op zich een minder goed idee.

Als het een netwerk-gerelateerd probleem is, lost het niets op.

Bijdrager
    Philip Kotler

Heb ook reeds een nieuw Apple ID aangemaakt. Hierbij komt weer hetzelfde probleem voor als beschreven in mijn eerste post. Inloggen met dit ID, na verificatie, lukt zelfs niet op mijn Snow Leopard iMac.
    De iMac geeft aan dat ik de netwerkverbinding moet controleren terwijl ik op mijn MBP (Lion) wel kan inloggen..

Bijdrager
    johnkeates

Waarschijnlijk een UPNP of NAT-PMP issue. Wat staat er in de logboeken?

SunKeeper: als een 2e AppleID het wel doet, kan je een netwerkprobleem uitsluiten. Maar een 2e AppleID werkt ook niet, dus weten we dat het daar niet aan ligt.

Bijdrager
    Philip Kotler

@johnkeates
    Waar zou ik dez logboeken kunnen vinden? Ik ben niet zo bekend op dit gebied..

Bijdrager
    Philip Kotler

Ik heb gemerkt dat het probleem dus inderdaad aan mijn netwerk(instellingen) ligt. Ik kan namelijk wel op school Facetime gebruiken. Heb het eens geprobeerd door naar mijn tweede Apple ID te bellen.
    Hoe kan ik dit probleem verhelpen zodat ik er thuis geen last meer van heb ??

Bijdrager
    johnkeates

Je thuisnetwerk analyseren, en in je logboeken kijken waar het door komt:

http://google.nl/search?q=macosx+read+logs

http://google.nl/search?q=macosx+facetime+network+troubleshoot

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.