7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Facetime werkt niet (geluid).

Goeie morgen. Ik zit met een probleem dat al jaren bestaat: op mijn Imac die loopt op High Sierra (10.13.6) heb ik met Facetime weliswaar beeld (ik zie mijn correspondent en zij zien mij) maar ze horen mij niet en ik hoor hen niet?

IK heb me reeds te pletter gezocht waar dat zou kunnen aan liggen, maar ik vind de oorzaak niet?

Het volgende is eigenlijk een aparte vraag, maar ik liep hiertegen aan wanneer ik zocht naar een mogelijke oplossing.

Ik zag in mijn sound prefs dat daar Soundcloud tussen stond.  Ki wou dat verwijderen, maar dat lukte niet? Ik heb verschillende methodes geprobeerd die ik op verschillende fora vond, maar niets heeft die soundcloud weg gekregen.

De files die ik moest verwijderen uit system library waren bv niet aanwezig, ook niet in mijn user library.

Herstarten en de Pram zappen heb ik een paar keer gedaan, maar noppes?

Sorry voor de dubbele vraagstelling, maar ik denk dat het één met het ander te maken heeft?

Wie helpt me verder?
    PS. In deze corona tijden kan ik bv alleen met Facetime met mijn zus contact maken, tenminste dat hebben we reeds meermalen geprobeerd maar dat lukt niet?

Mvg
    Johny

Bijdrager
    Maarten2015

Al jaren een probleem.. je hebt deze mac toch pas?

Het volgende komt van iCulture:

kies de juiste microfoon en speaker
    Net als voor de camera geldt dat je op de Mac mogelijk nog de juiste speaker of microfoon moet kiezen. Dit is bijvoorbeeld nodig als je Mac aan een extern beeldscherm gekoppeld is. Klik tijdens een FaceTime gesprek in de menubalk op Video en kies de juiste microfoon en uitvoer voor het geluid. Gebruik je een extern beeldscherm en heeft deze geen eigen speakers, dan hoor je mogelijk geen geluid bij FaceTime. Controleer ook via Systeemvoorkeuren > Geluid bij Uitvoer en Invoerde juiste instellingen. Je kan het beste de ingebouwde speaker en microfoons gebruiken.

Bijdrager
    Johnyw

@Maarten2015 Inderdaad, ik heb deze mac pas en ik heb daar via backup, het systeem zoals dat op mijn vorige machine stond geïnstalleerd.

Ik ben er redelijk zeker van dat mijn instellingen correct zijn:

Bijdrager
    GoeieDag

Waar zijn je ‘Interne luidsprekers’?

Als je deze hebt gevonden, kies deze eens als output.

Bijdrager
    Maarten2015

Zie eerdere post. Ofwel: Klik tijdens een FaceTime gesprek in de menubalk op Video en kies de juiste microfoon en uitvoer voor het geluid

Bijdrager
    Johnyw

Goeie morgen,

Ik weet niet hoe het kan, maar nu werkt het weer naar behoren, terwijl ik niks, maar dan ook niks veranderd heb?

Bijdrager
    Maarten2015

Magic van Apple 😉

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.