10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainy

Facetime via email

Als ik facetime activeer via een telefoonnummer gaat het wel. Als ik facetime via een emailadres start krijg ik de melding: facetime mislukt. De persoon is niet beschikbaar voor facetime.

Voor de duidelijkheid, als facetime via een telefoonnummer wordt geactiveerd schakeld de iPhone over op wifi. Het is dus geen verkeerde instelling in de router o.i.d.

Is er iemand bij wie facetime wel via email kan worden geactiveerd? Zo ja, hoe of wat heb je hiervoor gedaan?

Bijdrager
    iMad

Ik gebruik iPod touch en kon via mijn Apple ID Facetime inschakelen.

Heb gewoon Apple ID opgegeven en een email adres opgegeven, klaar

Bijdrager
    Brainy

Bedoel je online facetime activeren of op je touch? Ik kan online niets vinden om te activeren, op m’n iPhone wel. Maar dat staat al aan anders kan ik niet facetime starten via een telefoongesprek.

Bijdrager
    Brainy

Ik lees net op Apple support discussions dat facetime via email alleen werkt van iPod naar iPod of van iPhone naar iPod. Niet iPhone naar iPhone.

Dat is jammer want nu zijn er altijd kosten aan verbonden.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2575464&tstart=0

Bijdrager
    iMad

Als het goed is zijn er geen kosten aan verbonden, eenmalig misschien bij het activeren, maar daarna niet meer.

Bijdrager
    Brainy

Ik moet eerst bellen voor ik FaceTime kan gebruiken, dus volgens mij kost het in ieder geval een belminuut.

Bijdrager
    iMad

Welke provider heb je dan?
    T-Mobile betaald het bedrag terug aan mensen die Facetime gebruiken.

Bijdrager
    Brainy

Vodafone, maar waar jij het over heb is het activerings smsje. Dat wordt door T-Mobile vergoedt.
    Ik heb het over het tot stand brengen van een gesprek, met de daarbij behorende kosten, en dan facetime starten.

Ik weet dat het niet de wereld kost maar het had mooi geweest als het direct via e-mail kon.

Bijdrager
    Trat

Je kunt gewoon een facetime bericht starten vanuit je contactenlijst > contact selecteren > (onderaan) facetime. Je krijgt dan de keuze uit welk nummer / emailadres je wilt gebruiken om facetime mee te starten. Dit kost geen minuten hoor.

Bijdrager
    Brainy

Met een iPhone krijg je wel de optie om een emailadreste selecteren maar dat werkt niet (zie openingspost). Ik moet dus een 06 nummer kiezen.
    Wordt er nu wel of niet eerst verbinding gemaakt via het 06 nummer voordat facetime begint, dat is de vraag…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.