15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

FaceTime van iPod touch naar iPhone 4

Sinds gisteren is mijn vriendin in het bezit van een iPod touch en hebben we FaceTime opgezet aan de hand van haar MobileMe account. Nu kan ik vanaf mijn iPhone 4 wel naar haar e-mail bellen, alleen andersom kan zij niet mijn nummer bellen? Alle adressen/nummers komen overeen.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar je kan toch uberhaupt niet bellen met de iPod touch? Het gaat altijd via e-mail, dacht ik.

Inactief
    Anoniem

Als ik diverse YouTube video’s mag geloven kan je prima een nummer FaceTimen vanaf de touch.

Bijdrager
    Maverick9898

Okay, maar moet jij niet in bereik zijn van Wifi? Of ben je dat dan ook? Wat gebeurt er precies?

Bijdrager
    Chorro

Ik weet niet hoe, maar het kan wel. Een vriend van me zat laatst in het buitenland met zijn iPod Touch 4G en we hebben een paar keer een Facetimegesprek gevoerd (ik heb een iPhone 4). Ik heb hem gebeld op z’n email, hij heeft mij ook enkele keren gebeld op mijn 06.

Beiden ging prima, dus het is wel mogelijk.

Inactief
    Anoniem

Uiteraard zit ik gewoon op mijn wi-fi netwerk. Ik kan aan mijn kant wel een gesprek starten.

Bijdrager
    Yggdrasil

iPhone => iPod touch (via e-mail*) werkt perfect.
    iPod touch => iPhone (via e-mail*) werkt perfect.
    iPod touch => iPhone (via nr.) werkt niet.

Waarom gaat dat niet? Facetime naar een nummer werkt als volgt:

Eerst wordt er verbinding (telefonisch) gemaakt met de iPhone, vervolgens schakelt dat gesprek over op wifi verbinding. De iPod kan geen GSM nummer bellen omdat hij niet kan bellen. Zo simpel is het. Ik heb het genoeg geprobeerd met mijn iPod touch en mijn iPhone.;)

Als jou vriendin je wilt bellen op je iPhone is ze genoodzaakt jouw e-mailadres* te gebruiken. Jij kunt ook gewoon bellen naar haar e-mailadres* op de touch.

* e-mailadres moet tevens ook je apple id zijn.
    ** Je moet ook telkens wifi verbinding hebben.

Bijdrager
    fnk

Moet het niet met je Apple ID ?

Quote Apple Site

“FaceTime instellen op je Mac is een fluitje van een cent. Het enige wat je nodig hebt, is een Apple ID en een e-mailadres.”

Inactief
    Anoniem

Maar een iPhone maakt dan weer geen gebruik van e-mail. Hoe kan een touch-gebruiker dan FaceTime opstarten met een iPhone-gebruiker?

Bijdrager
    Chorro

Als ik die vriend van me weer zie/spreek/mail dan zal ik het hem is vragen, als er in die tussentijd hier nog geen antwoord op is gegeven. Hij zei toen dat hij met zijn iPod Touch mijn 06 heeft gebruikt om verbinding te maken met m’n iPhone 4.

Ik vraag het hem nog wel eens.

Bijdrager
    kaassouffle

Is jouw iPhone facetime account ook niet gekoppeld aan je apple ID of mail adres? Kun je dat niet instellen?
    Dan kan je dus gebeld worden via je mail adres.

http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/the-complete-guide-to-facetime-set-up-use-and-troubleshooting-problems/

Apple zegt trouwens :

On iPad 2, iPod touch, and FaceTime for Mac, you need to add a person as a contact using the FaceTime or Contacts app before you can call them.

http://support.apple.com/kb/ht4319

Bijdrager
    Yggdrasil
    diotav op 22 maart 2011

Maar een iPhone maakt dan weer geen gebruik van e-mail. Hoe kan een touch-gebruiker dan FaceTime opstarten met een iPhone-gebruiker?

Dat werkt gewoon zoals ik het vermeldde.

De iPod gebruiker klikt in facetime op contacten, vervolgens op het e-mailadres van de contactpersoon met de iPhone.

De iPhone gebruiker wordt gebeld in de telefoon app (maar met zijn apple-id) (dus niet in mail of op zijn gsm-nummer) op zijn telefoon. Ik heb het vorige week nog gedaan op die manier met een klasgenoot. Hij een iPod touch 4e gen en ik een iPhone 4.

Inactief
    Anoniem

Dit werkt niet. Waar koppel ik mijn Apple-ID aan mijn iPhone-nummer dan?!

Bijdrager
    Yggdrasil

Op de iPhone zit Facetime verwerkt in de telefoon app, terwijl op de iPod touch je er ’n aparte app voor hebt. Eigenlijk komt het bij beiden op ’t zelfde neer. Facetime naar telefoonnummer gebeurt enkel en alleen maar van iPhone naar iPhone.

In mijn geval is mijn Apple-ID mijn Gmailadres. Als een klasgenoot van mij belt met zijn iPod touch, belt hij vanop zijn iPod touch in de Facetime app naar mijn Gmailadres in zijn contactenlijst. Aangezien ik op mijn iPhone geen Facetime app heb wordt ik gebeld vanuit de telefoon app (Facetime zit er namelijk in geïmplementeerd)

Ik krijg dus een ‘telefoontje’ in de telefoonapp, maar van een e-mailadres.

Overigens staat die Apple-ID in mijn persoonlijke kaart in de Contacten-app.

Voorbeeld:

Persoon 1: Op de iPhone:

GSM: 0483/02.02.01
    E-mail: [email protected]
    Telefoon app

Persoon 2: Op de iPod touch:

E-mail: [email protected]
    Facetime app

Persoon 1 wil persoon 2 bellen:

Open contacten > selecteer te bellen vriend > klik onderaan op ‘facetime’
    => iPhone belt (vanuit de telefoon app) naar het e-mailadres van persoon 2.
    Persoon 2 krijgt een ‘telefoontje’ in de facetime app.

Persoon 2 wil persoon 1 bellen:

Open Facetime > selecteer te bellen vriend > klik op het e-mailadres
    => iPod belt (vanuit de facetime app) naar het e-mailadres van persoon 1.
    Persoon 1 krijgt een ‘telefoontje’ in de telefoon app (wegens het ontbreken van de facetime app)

Beter kan ik het echt niet uitleggen.

Inactief
    Anoniem

Ik heb het uiteindelijk als volgt aangepakt. Ik heb eerst mijn contact verwijderd van de touch. Daarna heb ik vanaf mijn iPhone een FaceTime gesprek opgezet. Nadat deze afgelopen was heb ik de ID onder recent in mijn adresboek gezet en voilà, het werkt!

Overigens stom dat ik hier nog niet eerder opgekomen was.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.