9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Oldekamp

FaceTime oproepen naar iMac in sluimerstand

Hallo,

Mijn vader heeft recent een iPhone 4 aangeschaft. Super ding. We zijn verbaast over hoe FaceTime werkt, helemaal perfect. Op één punt na. Als de iMac in de sluimerstand staat en we proberen met de iPhone te bellen naar de iMac, dan krijgen we geen melding op de iMac. Dit komt denk ik omdat de WiFi-antenne standaard zal worden uitgeschakeld in de sluimerstand?

Is het ook mogelijk om dit wél voor elkaar te krijgen?

Bijdrager
    prullenbak

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2781469

Geen dank geen hulde, liever even een cursus google volgen:)

Bijdrager
    wilmer

@ prullenbak

+1

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet alleen gaat Wifi uit tijdens sluimeren, maar gewoon alles gaat uit. Wake-on-LAN zou nog wel werken, maar daar heb je in dit geval helemaal niets aan.

Bijdrager
    Oldekamp

@prullenbak Toch bedankt voor je reactie, maar ik kan prima met google’s zoekmachine overweg. Daarop vond ik ook het topic waar jij naartoe linkt, maar het werkt er bij de één min of meer, en bij de ander niet. Geen verdere uitleg. Daar heb ik dus niets aan.

@wilmer -1

@cailin coilleach Inderdaad, Wake-on-LAN is naar het schijnt de enige optie (naast bluetooth dan volgens mij) die de Mac uit zijn sluimerstand kan halen, maar FaceTime werkt daar volgens mij niet mee. In dat topic waar naar gelinkt is was er een Macbook Air die net als de iMac hier niets deed. Ik neem aan dat je met een Macbook Air op WiFi zit. Ook was er iemand en bij diegene ging hij wel over op de computer, maar ontwaakte deze hier niet van. Misschien was deze computer dan wél met kabel verbonden?

Bijdrager
    SunKeeper

Hm, ik dacht dat sinds Snow Leopard ook Wi-Fi voor WOL toegankelijk was…

Staat de optie in Systeemvoorkeuren>Energiestand>”Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang” aangevinkt?

Bijdrager
    Oldekamp

Ja, deze staat aangevinkt.

Bijdrager
    prullenbak

Dan misschien een cursus engels?;)

the answer is simply NO

Als je dan verder leest, dan staat er duidelijk: Facetime gaat wel over (aan de kant van de beller) maar de mac springt niet uit sluimertijd (aan de kant van de ontvanger).

Ik vrees dat Wake on lan – al dan niet via wifi – er helemaal niks mee te maken heeft.

En dat was enkel de eerste hit op google:P

Bijdrager
    robbro53

Bij systeemvoorkeuren/energiestand ” zet harde schijven in sluimerstand ” uitvinken en ” sluimerstand uit voor netwerktoegang ” aanvinken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.