11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ap-pel-tje

FaceTime op mijn iPhone.

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen even een vraagje aan jullie.
    Ik heb een iPhone 4 en vroeg me het volgende af:
    Heb verschillende dingen gehoord over het gebruik van FaceTime, er zouden activatie-kosten in rekening worden gebracht.
    Dat zou zo’n 20 cent kosten wat natuurlijk niet duur is, maar ook heb ik gelezen dat als er een nieuwe iOS update beschikbaar is je weer die actievatiekosten moet betalen, en dat is natuurlijk wel vervelend als dat elke keer moet. Ik snap niet waarom het op een iPod, iPad wel gratis is en op een iPhone niet?

Mijn vraag is of je dus FaceTime ook gratis kunt gebruiken zonder steeds 20 cent te moeten betalen

Alvast bedankt.

Groetjes!:smile:

Moderator
    Koen van Tongeren

In de begindagen van FaceTime was er inderdaad sprake van kosten voor het opzetten van het gesprek. Dit is later echter teruggedraaid. Zie ook: http://www.onemorething.nl/2010/09/facetime-kosten-t-mobile-teruggedraaid/

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Geld dat ook voor andere providers want als ik het aan wil zetten staat er, dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht. Ik heb geen T-mobile.

Bedankt voor je snelle reactie

Bijdrager
    stavos

Ja, dat geldt ook voor andere providers.

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Oke mooi!

Bedankt voor je reactie

Bijdrager
    Chorro
    Ap-pel-tje op 23 mei 2012

Ik snap niet waarom het op een iPod, iPad wel gratis is en op een iPhone niet?

Dat is op zich best logisch. Een iPhone kan als ik het goed heb ook via het telefoonnummer voor Facetime worden benaderd. Je hebt dan nog wel is waar WiFi nodig, maar degene die jou belt hoeft niet te beschikken over je emailadres van je Apple ID. Via die weg gaat het dus eerst langs je provider, die voor die ondersteuning dat geld wil hebben.

Bij een iPad en iPod is daar helemaal geen sprake van, omdat er ook op geen mogelijke manier een telefoonnummer aan te pas komt. Een provider heeft daar dan ook niets mee te maken.

Los van dat klopt het inderdaad dat die activatiekosten zijn komen te vervallen. Toen ik een tijdje terug Facetime heb geactiveerd op m’n iPhone was het wel zichtbaar op m’n factuur maar werd dat 1 regel verderop verrekend waardoor er uiteindelijk niets in rekening is gebracht.

Bijdrager
    Madduck

Wat men denk ik bovendien bedoelt met kosten, zijn kosten die met gebruik van 3G kunnen ontstaan…

Het kost toch mb\’ tjes…

Bijdrager
    Chorro

Maar Facetime is tot op heden nog niet via 3G mogelijk, dus kosten kunnen via die weg ook niet gemaakt worden. Voor Facetime heb je een WiFi verbinding nodig.

Bijdrager
    SunKeeper

Je betaalt natuurlijk wel voor een normaal (voice only) gesprek. Alleen het beeld gaat via Wi-Fi.

Mocht je prepaid hebben, betaal je met je beltegoed en bij een abonnement kost het je minuten. Echter geen datakosten voor 3G op die manier, zoals Chorro al zegt hierboven.

Bijdrager
    Kdingo

Bij mij op T-mobile geen kosten hoor (iPhone 4S)

Bijdrager
    BasiX

@SunKeeper Bij FaceTime betaal ook geen voice only kosten hoor. Ook het voice-gedeelte van FaceTime loopt via Wi-Fi, en heeft eigenlijk niets met de providers te maken.

De kosten voor een normaal gesprek worden pas gemaakt als je eerst iemand op gaat bellen via de Telefoon-app en tijdens dat gesprek pas overschakelt op FaceTime. Vanaf dat moment zal het normale gesprek worden verbroken en de FaceTime-sessie gestart.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.