7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

Facetime op Franse camping

De kids wilden zo graag met oma facetimen vanuit ons vakantie adres. OK, na veel gezeur de iPad bij oma achtergelaten en Macbook meegenomen. Op die Macbook heb ik ook Facetime en we hebben ter plekke gecheckt dat alles werkt. Kids gingen vanuit de achtertuin facetimen met oma. Het kon niet meer fout gaan, toch?

Afijn wij zijn nu dus in Frankrijk op de camping met locale wifi. Alles wat ik wil doen werkt prima (internet, email) maar Facetimen met oma, dat werkt niet. Om mijn Macbook ben ik gewoon ingelogd. De iPad werkt naar behoren, internet op die iPad werkt ook prima. Toch krijgen we geen verbinding. Vanaf beide apparaten geprobeerd verbinding te maken, maar we krijgen simpelweg na een halve minuut of zo de melding dat het niet gelukt is. En nee oma is geen digibeet dus daar ligt het niet aan.

Zijn er nog communicatiepoorten die te kiezen zijn en die wellicht dicht staan op de locale router hier? Iets waar ik met instellingen op de Macbook iets aan zou kunnen doen?

Groet, Sipke

Sleutelbeheerder
    Night

Die poorten staan gewoon op de Apple site:

http://support.apple.com/kb/HT4245?viewlocale=nl_NL

Let vooral ook op de allereerste regel (al lijkt me dat bij een land als Frankrijk niet echt van toepassing)…

Bijdrager
    Appellover

Hallo Sipke,
    Krijg de laatste dagen ook de melding dat tijdens het verwerken een fout op de server heeft voorgedaan ,probeer het later opnieuw.
    Ben niet op camping maar woon in Zuid-Frankrijk ,internet via vaste verbinding van SFR.
    Begrijp ook niet waarom dit gebeurd.Zal toch niet te warm zijn ???
    Groeten Ron

Bijdrager
    tarun

FaceTime op OS X werkt niet zo goed als op iOS. Ik heb daar al vaker problemen mee gehad. Weet niet wanneer Apple dat oplost.

Bijdrager
    Appellover

Ben maar overgegaan op skype,dat werkt wel.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dit klinkt als het probleem dat ik thuis ook met Facetime had: de enige manier om verbinding te krijgen was om van allebei de apparaten een paar keer te proberen om de ander te bereiken, zodat (is mijn vermoeden) ze allebei door de firewall heen waren en verbindingen mochten accepteren. Volgens mij heb ik het opgelost door wat in de instellingen van m’n router te veranderen, maar ik weet niet meer wat — en hoe dan ook is dat geen optie met de router van de camping, denk ik:)

Bijdrager
    Sipke

He dank voor jullie reacties! Het rare is dat ik met dezelfde Macbook en dezelfde iPad thuis iedere keer verbinding krijg. Dus mijn Macbook heeft geen enkel probleem met verbinding maken.

@Night
    : de poorten op de apple site (dank voor de link) heb ik inmiddels bekeken. De camping zal hier inderdaad niets aan willen veranderen. Ik ga het gewoon op de volgende camping (dat zal in Groot Brittanie zijn) nogmaals proberen.

Nogmaals bedankt!

Groet, Sip

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.