6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    r1Ch

Facetime met gesloten MacBook

Misschien denken jullie: wat een achterlijke titel. Maar ik vroeg me af of het mogelijk is een Facetime gesprek te plegen zonder dat ik de Macbook moet openen. Ik maak namelijk gebruik van een externe monitor en dan zegt Facetime dat er geen camera beschikbaar is. Ik weet dat ik ook Skype e.d. kan gebruiken, maar degene die mij dan probeert te bereiken via Facetime gaat dan niet lukken zonder de klep te openen.

Ik dank jullie alvast.

Bijdrager
    Niels

Ja, maar dan heb je wel een losse webcam of Thunderbolt display nodig

Bijdrager
    Gaffel

Facetime toont toch het probleem al aan? Als je uw macbook sluit kun je uw webcam niet gebruiken, logisch toch?
    Misschien moet je eens proberen met een aparte webcam maar ik denk eigenlijk niet dat het zal lukken. Je kunt het maar proberen uiteraard;)

Bijdrager
    nicj56

Als FaceTime al zeurt dat het open moet, dan kan je met een externe proberen is eigenlijk je zin manipuleren op een MacBook haha:P, Skype e.d. hebben niet altijd een webcam nodig, om te functioneren, vanaf iOS 7(even los van een MAc) is er ook FaceTime Audio, misschien ook voor de MAc op Mavericks. Laten we hopen van wel:D!

Bijdrager
    Niels

Gewoon een Mac-compatibel webcam aanschaffen, danwel overstappen op een Apple Thunderbolt display, werkt gewoon…

Bijdrager
    r1Ch

Ik kreeg geen mail dat er reacties zijn geplaatst, dus zelf maar weer even de post opgezocht. Iedereen bedankt voor het reageren, maar ik ga geen dingen aanschaffen (en al helemaal geen thunderbolt display :P). Ik hoop dat het met Mavericks wel gaat werken via Facetime Audio. Ik kan wel gewoon eerst mijn Macbook bijvoorbeeld openen, een gesprek starten op Facetime en vervolgens mijn Macbook weer sluiten, dat werkt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.