8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    W0uTeRr

FaceTime (Mac): activering niet mogelijk?

Ik heb een probleem met FaceTime en misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

Wanneer ik probeer in te loggen met mijn Apple ID (gekoppeld aan mijn Mobile Me-adres), krijg ik – nadat ik heb aangegeven dat ik mijn Mobile Me-adres als e-mailadres wil gebruiken waarop ik gebeld kan worden – de volgende melding te zien:

“FaceTime-activering

Controle e-mailadres niet mogelijk, omdat het al in gebruik is.”

Ik kan wel gewoon allerlei aankopen doen in de iTunes/App Store met mijn Apple ID. Verder gebruik ik FaceTime niet op andere apparaten, heb wel datzelfde Mobile Me-adres ingesteld op mijn iPhone om mail, contacten en agenda te gebruiken.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat het een Mobile Me-adres is?

Inactief
    Anoniem

Heb mijn me adres in gebruik maar als ik mijn andere email van KPN (is ook een Apple id) wil toevoegen als 2e email voor inkomende oproep krijg ik dezelfde melding.

Bijdrager
    W0uTeRr

Dus het zal dan waarschijnlijk liggen aan het feit dat het programma nog het labeltje ‘bèta’ heeft..?

Bijdrager
    AirBag

Jup beta probleem:) gewoon paar uur wachten/dag wachten en opnieuw proberen. Had net hetzelfde probleem:)

Bijdrager
    svreeburg

Ik ben nog nooit verder gekomen dan het inlog scherm om FaceTime te activeren.
    Heb het op meerdere macs geprobeerd.
    Heel jammer. zou het graag een keer willen gebruiken.

Iemand anders ook dit probleem?

Bijdrager
    christavdk

Ja svreeburg, ik had dit probleem ook. Ergens anders op het forum zag ik een oplossing die voor mij werkt:

‘ Roggie op 22 oktober 2010
    Ik heb het voorelkaar inmiddels
    Ga naar: Systeemvoorkeuren/Netwerk/geavanceerd/DNS en vul daar inbij de DNS servers na op het plusje gedrukt te hebben: 8.8.8.8 en daarna 8.8.4.4
    Geen idee hoe het kan dat het nu wel werkt, maar ik as deze tip ergens. Mijn oorspronkelijke DNS server heb ik verwijderd anders deed hij het nog niet. Vraag me niet naar de techniek hierachter, maar hij doet het nu wel Misschien kan iemand anders er nog wat meer over vertellen.’

Bijdrager
    svreeburg

Thanks!
    Werkt als een trein!

Bijdrager
    W0uTeRr

Ik heb het al best vaak geprobeerd, dus misschien dat de tip van christavdk zal helpen.

Maar… voordat ik dat doe, vraag ik me af waarom je daarvoor de DNS servers van Google voor nodig zou hebben? Want dat doe je dan, als ik het topic waar het in staat, mag geloven?

Iemand die mij dit uit zou kunnen leggen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.