4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jefffraanje

Facetime iPhone Verenigde Arabische Emiraten

Ik ga binnenkort naar Abu Dhabi (Verenigde Arabische Emiraten).
    Nu wil ik daar misschien een iPhone kopen.
    Maar nu hoorde ik dat er geen FaceTime op de modellen zitten die ze daar verkopen.
    Weet iemand of dit waar is? Zo ja, is het mogelijk om dan alsnog Facebook erop te gebruiken (voor in Nederland)
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Targaryen

Het is inderdaad waar dat Facetime in de Emiraten verboden is. Apple en de ‘Arabieren’ hebben een overeenkomst om die applicatie te blokkeren via een tweak in het systeem. Kun je blijkbaar ook niet oplossen door je locatiegegevens aan te passen. Een beetje zoals een auto kopen in Engeland met het stuur rechts. Als je hem importeert in NL ga je ook niet plots een stuur aan de linkerkant van je auto hebben.

Bron: https://discussions.apple.com/thread/3680591?start=0&tstart=0

Bijdrager
    jefffraanje

Nu hoorde ik wel iets over dat als er een update van iOS komt en je deze in Nederland dan download dat er dan wel FaceTime op je iPhone komt. Is dat waar?

Inactief
    Anoniem

Deze beperking zit in het activeringsprofiel; er is dus geen manier om dit te omzeilen door bijvoorbeeld een reparatie of iets dergelijks. Overigens kan het zijn dat FaceTime wel wordt ondersteund als het gebruikt wordt in combinatie met een specifieke provider, maar bij overschakelen naar een Nederlandse provider is FaceTime dan niet meer mogelijk.

In Dubai worden overigens voornamelijk Amerikaanse iPhones verkocht. Hier werkt FaceTime wel op, maar er zijn beperkingen mbt service: maar een jaar garantie en doorgaans alleen via een Retail Store (Amsterdam, Haarlem of Den Haag).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.