5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Raijmond

FaceTime HD resolutie bij foto's

misschien een domme vraag maar ik heb gister een uur gezocht en nergens kon ik een antwoord vinden. Als ik een foto maak met photobooth op mijn macbook pro met snow leopard dan krijg ik deze in een resolutie van 640 x 480. Waarom kan ik geen foto’s maken op een hogere resolutie aangezien er op mijn macbook een Facetime HD camera zit?

Bijdrager
    LighScan

Die vraag komt vrij vaak voor, al vanaf 2008 toen Apple voor het eerst een 1,3MP cameraatje inbouwde.

De webcams ondersteunen een hogere resolutie, dat klopt. Het probleem zit echter bij de software. Photo Booth, Quicktime, iMovie… Elk van hen ondersteunen nog steeds die resolutie niet, en blijven terugvallen op die VGA-resolutie (640×480).
    Waarom Apple hun eigen software nog steeds niet ge├╝pdate heeft om hogere resoluties te ondersteunen, weet ik niet.

Bijdrager
    GastonM

Volgens mij kan je in iMovie (versie ’11) wel kiezen voor een HD-resolutie.

Bijdrager
    LighScan

@Gastje8: je hebt inderdaad gelijk! Je hoeft zelfs geen voorkeur op te geven, standaard neemt hij op in HD.

Bijdrager
    Raijmond

Ok bedankt voor de duidelijke uitleg en inderdaad raar dat ze dit softwarematig niet aangepast hebben, is dit ook nog in lion?. Ik stelde deze vraag omdat ik een tijdje terug mijn scherm hebben vervangen en ik zag een lage resolutie bij het maken van een foto dus ik dacht dat er misschien een oud scherm op gezet was. Is er een programma voor het maken van hd foto’s met de facetime camera?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.