One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » FaceTime gekoppeld aan Apple ID

FaceTime gekoppeld aan Apple ID

Profielfoto van Marjan

Marjan op 19 september 2017 #

Hallo, hier een waarschijnlijk domme vraag, maar zou er toch graag een antwoord op hebben.
We krijgen sinds een maand hoge iTunes facturen en geen idee waar deze bedragen vandaan komen.
Enkele maanden geleden hebben we een iPhone die mijn man niet meer gebruikte aan een neefje gegeven en vorige week kreeg mijn man plots een FaceTime gesprek binnen dat eigenlijk voor dat neefje bedoeld was.
Nu beweert ons neefje dat hij zijn eigen Apple ID aangemaakt heeft kort nadat hij de gsm gekregen had, maar hoe komt het dat mijn man dan FaceTime gesprekken binnenkrijgt op zijn gsm die eigenlijk voor het neefje bedoeld zijn?
Wij vermoeden dus dat de hoge facturen door het neefje komen (in totaal gaat het over 250€ op 5 weken), maar hij ontkent dit natuurlijk.
Iemand die weet of een Apple ID en FaceTime steeds met mekaar verbonden zijn?
Heb alvast aan Apple support een detail van de facturen gevraagd!

Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z.
Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 19 september 2017 #

voordat je die iPhone aan jouw neefje gaf, had je op die iPhone moeten uitloggen uit het Apple-account.
als het wachtwoord onbekend is, dan kan dat neefje niet meer inloggen in jullie account.

Profielfoto van McPim

McPim op 19 september 2017 #

Dat kan zeker, als neefje nog het Apple ID van je man in gebruik had. De facturen hebben niets met FaceTime te maken, maar kunnen aankopen zijn geweest met zijn Apple ID. Krijg je geen specificatie van die factuur op het email adres dat aan je Apple ID gekoppeld is? Ik krijg altijd netjes een overzicht als er wat gekocht is.

Profielfoto van Marjan

Marjan op 19 september 2017 #

Ik weet dat we hadden moeten uitloggen uit het Apple-account, heel dom dat we dit niet gedaan hebben.
Maar mijn vraag is vooral of het kan dat wij vorige week  FaceTime oproepen krijgen van het neefje zijn vrienden terwijl hij nu beweert dat hij reeds enkele maanden geleden zijn eigen Apple ID heeft aangemaakt….Ik vermoed dat hij liegt, een heel vervelende kwestie.
Heb een specificatie van de factuur opgevraagd, want het e-mailadres waar die Apple ID aan gekoppeld was, is al een tijdje niet meer in gebruik, vandaar.

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 19 september 2017 #

het lijkt me dat je nu meteen het wachtwoord van jullie eigen Apple-ID moet wijzigen.
dan kan ie er tenminste vanaf nu niets meer mee beginnen.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 19 september 2017 #

Facetime is gratis, dus dat kan nooit hoge facturen opleveren. Mogelijk is neefjelief zijn collectie apps aan het uitbreiden?

Overigens zijn iTunes facturen altijd al gespecificeerd. Wordt er ook daadwerkelijk geld afgeschreven? Of zijn het nep-facturen?

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 19 september 2017 #

Facetime oproep krijg je alleen binnen als hij jullie apple id nog gebruikt.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 19 september 2017 #

Je kunt op een iPhone met verschillende Apple ID’s/iCloud accounts werken, dus ik zou je neefje niet te snel van liegen beschuldigen.
Het kan goed zijn dat hij in de Instellingen>iCloud wel degelijk zijn eigen Apple ID gebruikt, maar dat de iTunes/App Stores nog jullie ID staat, net als is FT.
Met alle respect: de eerst verkeerde handelingen zijn door jullie verricht, doordat jullie de iPhone niet goed hebben voorbereid op het weggeven. Foutje natuurlijk, maar om dan je neefje van kwade opzet te beschuldigen? Hij weet het waarschijnlijk ook allemaal niet. Blijkbaar hadden jullie geen idee hoeveel er aan een Apple ID hangt, en hoeveel services via de cloud gaat.

Profielfoto van fatboysmart

fatboysmart op 19 september 2017 #

Precies. Ik ben best wel redelijk ervaren met iPhones e.d. maar al die iCloud en Apple ID logins zijn mij soms ook een raadsel. Is heel makkelijk om daar door de bomen het bos biet meer te zien. Denk dus dat het een eerlijk foutje is van jullie en ook van het neefje.

Profielfoto van Alex

Alex op 20 september 2017 #

Marjan,

Als je kijkt bij /instellingen / helemaal bovenaan naam, Apple id etc / naam, telefoon, email/
kan je zien waar met welke emailadressen en/of nummers je bereikbaar bent voor Facetime.

Omdat je niet hebt uitgelogd en de telefoon niet “schoon” gemaakt hebt staat er een Apple id en/of telefoonnummer van jullie op de telefoon van het neefje.

succes

Over dit topic

Gestart op 19 september 2017 door Marjan

Laatste reactie door Alex

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?