16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    freeway

facetime doet het niet bij mijn moeder

facetime doet het wel bij mn broer/ zus/dochter maar niet bij mijn moeder

hoewel, mijn dochter(Iphone)  kan mij niet bellen , ik haar wel  (op haar telefoon nummer)

mijn zus kan mij bellen(mail ) en ik haar  (mail)

andere zus facetime ik naar haar iMac

moeder(nieuwe iPad)  lukte 1 x en daarna nooit meer
    Ik hoor haar iPad de dail-tone geven en ik zie op mijn iMac “verbinden” maar de verbinding lukt niet

Moeder kan niet naar mij facetimen
    broer, zussen, dochter kunnen wel naar mijn moeder facetimen

Zijn er geheime instellingen nodig voor face time? Waar is de manuel? is die nodig?

Ik facetime vanaf een iMac 2007 naar deze familie leden

Alvast bedankt

Bijdrager
    Kwadraatje
    Moderator
    Night

Niet alle versie FaceTime zijn compatible met elkaar.

Bijdrager
    Brombeer
    Bijdrager
    Vision1

Uit de info haal ik niet welke welke versie van het device ze gebruik maken. Ik zou beginnen om handmatig te controleren via instellingen >> algemeen >> software update, of ze de laatste versie hebben geïnstalleerd. In de laatste versie zijn namelijk wat issues rondom FaceTime opgelost.

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>Night op 15 april 2020 om 21:01</p>
    Niet alle versie FaceTime zijn compatible met elkaar.

Ja ik heb het ook gelezen, erg droevig. Maar ik hoop dat dit langs mij heengaat omdat ik een iMac gebtruik en geen iPad of Iphone. Blijft dat ik prima kan facetimen zolang ik het maar initieer. hele familie/ buurman  maar alleen niet mijn moeder. Zij heeft de nieuwste iPad.

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>Vision1 op 16 april 2020 om 16:57</p>
    Uit de info haal ik niet welke welke versie van het device ze gebruik maken. Ik zou beginnen om handmatig te controleren via instellingen >> algemeen >> software update, of ze de laatste versie hebben geïnstalleerd. In de laatste versie zijn namelijk wat issues rondom FaceTime opgelost.

ik heb dus el capitain met face time versie 3.  Ik kan niet meer upgraden/ updaten

Ik hoop dat dit helpt !

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>Kwadraatje op 15 april 2020 om 19:58</p>
    Dit al eens bekeken?

https://support.apple.com/nl-nl/HT204380

https://support.apple.com/nl-nl/HT204168

Bedankt voor de lnks, ik heb/ben ze aan het doorlezen. vlp mis ik de iMac facetime docu, ik heb zonet mijn apple id weer helemaal op orde met sucuritie vragen en al.

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>Brombeer op 15 april 2020 om 21:12</p>
    Manuel?

dat is mijn humor,

sorry

Bijdrager
    freeway

Bedankt voor de reacties, Ik het algemeen is het dus zo dat ik vanaf mijn iMac wel kan facetimen, iig als ik het initieer en bij mn ene zus kan zij het initieren. Bij de rest van de fam en buurman moet ik het initieren, dan gaat het goed. behalve bij mijn moeder met haar nieuwste iPad.

Bijdrager
    Vision1

<p class=”cite”>freeway op 16 april 2020 om 17:33</p>

ik heb dus el capitain met face time versie 3.  Ik kan niet meer upgraden/ updaten

Ik hoop dat dit helpt !

Dat begrijp ik, maar de overige personen kunnen dat waarschijnlijk wel. Ik raad je aan hun ook te laten kijken of ze op de laatste versie draaien.

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>Vision1 op 16 april 2020 om 17:48</p>

<p class=”cite”>freeway op 16 april 2020 om 17:33</p>

Ik hoop dat dit helpt !

Dat begrijp ik, maar de overige personen kunnen dat waarschijnlijk wel. Ik raad je aan hun ook te laten kijken of ze op de laatste versie draaien.

Mijn moeder heeft iig de nieuwste versie. Daar heb ik problemen mee

De rest zit in diverse stadia van update/grade maar daar gaat het  acceptabel.

Bijdrager
    fatboysmart

Heeft je moeder iOS 13.4.1 al geïnstalleerd? (Van vorige week). Hier zouden een aantal FaceTime problemen mee verholpen zijn, vooral tussen desktop en iPad en tussen verschillende versies van het MacOS.

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>fatboysmart op 17 april 2020 om 01:43</p>
    Heeft je moeder iOS 13.4.1 al geïnstalleerd? (Van vorige week). Hier zouden een aantal FaceTime problemen mee verholpen zijn, vooral tussen desktop en iPad en tussen verschillende versies van het MacOS.

Bedankt, dat ga ik uitzoeken, ze heeft de ipad nu vanaf het beginn van de corola crises.

Dat wordt een interessante excersitie, mijn moeder zit in een verpleeghuis dat geen enkele bezoeker toelaat( terecht) . Ik probeer in overleg met de verpleging de ipad over het balkon te laten zakken

Bijdrager
    freeway

<p class=”cite”>freeway op 17 april 2020 om 08:52</p>

<p class=”cite”>fatboysmart op 17 april 2020 om 01:43</p>

Bedankt, dat ga ik uitzoeken, ze heeft de ipad nu vanaf het beginn van de corola crises.

Dat wordt een interessante excersitie, mijn moeder zit in een verpleeghuis dat geen enkele bezoeker toelaat( terecht) . Ik probeer in overleg met de verpleging de ipad over het balkon te laten zakken

Het is gelukt en na de update doet facetime via mijn iMac het weer!!  Dit was duidelijk de oplossing, bedankt fatboysmart

Bijdrager
    fatboysmart

Geen dank! Had toevallig die avond de update naar iOS 13.4.1 geïnstalleerd en daar las ik wat ze verbeterd hadden. Doe je moeder de groeten;-)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.