18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    G-Member

Facetime activering op Ipod Touch 4g doet het niet

Ik heb onlangs een Ipod Touch 4g gekocht en probeer al een tijdje Facetime te activeren, maar het wil maar niet lukken.

Het geeft telkens deze boodschap:

”Inloggen mislukt. Controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw.”

Ik heb al op internet gekeken en zie dat er meerdere mensen dit probleem hebben (zie US Apple forum).

Ik heb al van alles geprobeerd. Misschien zijn er mensen die wel gelukt zijn om hun Ipod Touch te activeren.

Ik hoor het graag!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb al van alles geprobeerd.

En wat is dit “van alles”? En welk email adres geef je op? Is dat toevallig wel/niet je Apple ID?

Bijdrager
    G-Member

En welk email adres geef je op? Is dat toevallig wel/niet je Apple ID?

Yep Apple ID is een e-mailadres en ja de ID is d.m.v. email geactiveerd.

Van alles geprobeerd in de zin dat ik mogelijke oplossingen heb geprobeerd die mensen aandragen.
    (Waaronder nieuw Apple ID aanmaken, zogenaamde google dns routerinstellingen veranderen, reset Ipod Touch, aanmelden bij een ander netwerk enz.)

Bij sommige mensen is het gelukt en bij andere ook weer niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

En al je andere Internet dingen op je iPod doen het wel gewoon. Mail, browsen, chatten, MobileMe (als je het hebt) enz?

Bijdrager
    G-Member

En al je andere Internet dingen op je iPod doen het wel gewoon. Mail, browsen, chatten, MobileMe (als je het hebt) enz?

Ja, ik kan verder gewoon van alles doen. Alles doet het gewoon behalve Facetime.

Bijdrager
    Trat

En je hebt bij instellingen ook FaceTime aangezet?

Bijdrager
    G-Member

En je hebt bij instellingen ook FaceTime aangezet?

Je hoeft bij je Ipod zover ik verder kan zien niet FaceTime aan te zetten onder instellingen.
    Als je naar instellingen gaat en dan FaceTime aanklik dan krijg je hetzelfde scherm te zien als onder je beginscherm.

Ik zelf heb ook de Iphone 4 en daar moet het inderdaad wel.

Bijdrager
    Trat

Dat emailadres van je moet toch geregistreerd worden c.q. gekoppeld aan je iPhone UDID? Dat is ook wat er gebeurd als de iPhone 4 het bekende smsje naar die Engelse server stuurt.

Bijdrager
    G-Member

Dat emailadres van je moet toch geregistreerd worden c.q. gekoppeld aan je iPhone UDID? Dat is ook wat er gebeurd als de iPhone 4 het bekende smsje naar die Engelse server stuurt.

De Iphone 4 is van mijzelf en is geverifieerd d.m.v. een e-mail. FaceTime werkt dus ook.

De Ipod Touch is van mijn zusje en heeft een ander e-mailadres ook geverifieerd d.m.v e-mail.

Bijdrager
    Trat

Ah, dan is het goed.

Bijdrager
    G-Member

Het draadje kan op slot.

Ik heb de oplossing inmiddels gevonden door bij netwerkinstellingen (WIFI netwerk van thuis of elders) je dns te veranderen naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4

Veel succes voor mensen die met hetzelfde probleem zitten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor diegenen die zich afvragen WTF dat uithaalt: je gebruikt hierbij de DNS servers van Google, in plaats van die van je provider.

Bijdrager
    G-Member

Voor diegenen die zich afvragen WTF dat uithaalt: je gebruikt hierbij de DNS servers van Google, in plaats van die van je provider.

Yep, dat klopt.

Bijdrager
    Trat
    cailin op 12 oktober 2010

Weten mensen nog niet echt WTF het uithaalt en waarom het met de DNS van je provider niet zou lukken. Durf te wedden dat wanneer hij het weer terugzet van Google naar provider DNS, FaceTime het gewoon ook doet en het dus een router-fluke was.

Bijdrager
    G-Member

Weten mensen nog niet echt WTF het uithaalt en waarom het met de DNS van je provider niet zou lukken. Durf te wedden dat wanneer hij het weer terugzet van Google naar provider DNS, FaceTime het gewoon ook doet en het dus een router-fluke was.

Heb het inderdaad geactiveerd met deze oplossing en mijn routerinstelling veranderd naar de originele instelling. Hij bleef het doen totdat ik mijn router aan en uit had gezet.

Dus nee, de originele routerinstelling doet het niet.

Veel mensen zitten met dit probleem, voor meer info zie US Apple forum.

Bijdrager
    rbrt

Ik heb hetzelfde probleem met 1 van 3 iPod Touch’s (allen net nieuw en tegelijkertijd aangeschaft). 2 hebben absoluut geen probleem en ene die wou inderdaad niet met facetime inloggen. Heb na dit forum gelezen te hebben die DNS gewijzigd bij die ene en nu doet het het wel.

Ik snap het niet en vind het toch zorgelijk. Het was namelijk juist die touch die ook een dag eerder ook al problemen gaf bij het verbinden met een nieuw draadloos netwerk. Die andere 2 kenden dat probleem helemaal niet.

Het riekt naar mijn mening toch naar een probleem met die ene iPod Touch.

Want met 3 accounts kon ik veel proberen op de verschillende Touch’s. Twee touch’s accepteerden meerdere accounts en alles lukt heel vlot. Die ene was onwillig bij alles, totdat die DNS werd gewijzigd.

Oplossing voelt als een fix. Begin me toch wat zorgen te maken over die ene..

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan doe je voor de zekerheid een complete herinstall van de twijfelende Touch?

Bijdrager
    frankvdmeide

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe je dat met dat DSN moet instellen zodat face time het wel doet?

alvast bedankt!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.