9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Nora is back

Facebook-melding op MB Air

Beste allen,

Ik heb wel eens mijn facebook geopend op mijn mac, maar ik log daarna altijd weer uit. Nu krijg ik om de dag of zo een melding van Facebook op mijn mac met de vraag of ik een bepaalde persoon ken, of met de mededeling dat er misschien wel nieuwe berichten zijn, etc. Deze meldingen verschijnen op dezelfde plaats als waar verjaardagen en agenda-afspraken in beeld schuiven.

Hoe kan dit? Ik ben uitgelogd van Facebook. Hoe kan mijn mac dan opeens met een Facebookmededeling komen met een naam van iemand en vragen of ik deze persoon ken. Hoe kan Facebook nog contact met mij maken terwijl ik ben uitgelogd?

Wie oh wie heeft het antwoord??

Bijdrager
    TheBigZ

Alleen uitloggen is niet voldoende om die ratten van je af te schudden.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Device_fingerprint

Bijdrager
    GoeieDag

Maar zo’n melding moet je weer afzetten in Systeemvoorkeuren>Berichtgeving.

Bijdrager
    Nora is back

@thebigz Kan ik hier iets tegen doen?

Bijdrager
    TheBigZ

Heel weinig. Je kunt JavaScript (tijdelijk) uitzetten in je browser, maar dan werken nog maar weinig websites.
    Of je gebruikt één browser alleen voor Facebook (bv Chrome) en doet de rest van je websurfen op andere browsers.

Bijdrager
    Nora is back

Ah, kijk, met dat laatste kan ik wel wat:)

Om de huidige schade ongedaan te maken, kan ik daarvoor de browser deleten en dan opnieuw installeren? Of helpt dat niet?

Ik wil namelijk liever wel FireFox blijven gebruiken:)

Bijdrager
    GoeieDag

Ik geloof dat je mijn bijdrage hebt gemist, met volgens mij het juiste antwoord:

GoeieDag op 10 april 2015

Maar zo’n melding moet je weer afzetten in Systeemvoorkeuren>Berichtgeving.

En als aanvulling: ook in Safari voorkeuren>Meldingen. Daar kun je het aan- en afzetten, en in Systeemvoorkeuren ook nog de manier van melden aanpassen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Nora is back

Excuus, GoeieDag:)

Maar door het uitzetten van de mededelingen, stopt daarmee ook het volgen? Ondanks dat ik al uitgelogd ben….

Bijdrager
    GoeieDag

Volgen? Hoe bedoel je?
    Het zijn gewoon push-webnotificaties; niks ‘engs’ aan. Werken als je bent uitgelogd en niet eens een browser open hebt staan.
    Zet maar uit en oordeel zelf.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.