9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    toet007

Kosten van FaceTime

Sinds vandaag in het bezit van iphone 4……

Enige vraag omdat ik het nergens kan vinden.

Face time bellen kost wat voor extra kosten brengt dat op je factuur.

Volgens mij is het gratis omdat het via wifi gaat, maar weet dat niet zeker.

Alvast bedankt

mvg,
    John toet

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je initiële oproep gaat wel via het aanbiedersnetwerk, maar FaceTime zelf gaat via WiFi. Je betaalt dus normaal tarief als je iemand belt, en als je overgaat op FaceTime kost het je niets (behalve je internet rekening dan).

Bijdrager
    KarelWillem

Het is -waarschijnlijk- volledig kosteloos.

In ieder geval bij T-Mobile.

Er wordt alleen een activering via SMS gedaan.
    Wellicht dat andere providers die wel in rekening brengen?
    T-Mobile berekent dat bedrag niet in ieder geval.

Bijdrager
    Knurfty

Wellicht dat andere providers die wel in rekening brengen?

Bij MTV Mobile, via KPN valt dat onder videotelefonie en kost €0,49 per minuut.
    Ondanks dat er onbeperkt internet bij het abonnement zit moet je toch die 2 kwartjes betalen.

Bron: MTV Tarieven (pdf)

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Dat lijkt me sterk. De verbinding loopt via Wifi, en wordt ook opgezet via wifi. Het normale gesprek wordt gewoon gevoerd via de normale verbinding, als er dan via wifi succesvol een verbinding is opgezet, wordt de telefonie-verbinding verbroken. Voorwaarde is wel dat je iPhone is aangemeld voor FaceTime, en die (verborgen) sms is bij T-Mobile gratis.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Knurfty:
    Nick heeft gelijk, jij hebt ongelijk.

Wat jij leest bij de MTV lijst gaat over 3G videotelefonie en NIET over Facetime. Videotelefonie is al sinds het begin van 3G netwerken mogelijk met telefoons die het ondersteunen. En dat is inderdaad geen goedkope grap.

Veel mensen hadden juist veel klachten over Apple, dat ze met Facetime het allemaal weer eens opnieuw moesten verzinnen. “Want 3G videotelefonie bestaat al jaren!!!”. Ja, maar deze nieuwe manier werkt als gewoon dataverkeer en niet als 3G vidphone.:)

Bijdrager
    ernst.

Ik vind het trouwens raar als Apple dat ft alleen maar over wifi laat gebeuren want stel dat je geen wifi in de buurt hebt,zit je daar met zo een mobiel.:sad:
    FT over het 3G netwerk laten gaan moet toch niet zoveel kosten om bewaarheid te kunnen worden?:nerd:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Apple houdt ten minste rekening met de bandbreedte die de providers over 3G kunnen leveren, en ik denk dat dat de voornaamste reden is dat FT alleen WiFi is. En trouwens, je gaat toch niet de hele dag door FT’en? Straks FT je in de supermarkt, bij de kapper en op school…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.