6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan Vervloet

eyeTV USB-probleem?

Ik heb hier een heel raar probleem met mijn eyeTV DTT deluxe…

Ik prop hem in een USB-poort van mijn macbook pro. “No signal”
    Ik probeer alle andere poorten van de macbook pro. “No signal”
    Ik probeer eens met een hub ertussen. “No signal”
    PRAM reset. Geen verandering.

Dus probeer ik de eyeTV in mijn Hackintosh (waar hij ook gewoon op werkte). “No signal”
    Alle andere USB-poorten en hub geprobeerd. “No signal”

Ik zie je denken “de zender is kapot?”

Maar nu het rare van de zaak:

Ik prop de eyeTV DTT deluxe in pa zijn MacMini, en hij doet het gewoon, perfect.

Hij heeft hier prima ontvangst, gaat via een externe digitale ontvanger. Speelde al een jaar zonder problemen, al kreeg ik de “no signal”-boodschap steeds vaker en moest ik met de USB-aansluiting prutsen om wel signaal te krijgen. Met andere USB-apparaten totaal geen last.
    Het is een USB-probleem volgens mij…
    Wie weet raad?

Bijdrager
    Ikea

Had zelf iets soortgelijks: http://www.onemorething.nl/community/topic/eyetv-doet-het-niet-meer

Proberen waard, toch?

Bijdrager
    Jan Vervloet

Wat een onwaarschijnlijk vreemde oplossing!
    De eyeTV 10 minuten in een gesloten handpalm gehouden en nu doet hij het weer.

Raar. Heel raar. Ze kunnen hun naam beter veranderen naar hotTV.

Bedankt voor dit snelle en doeltreffende antwoord trouwens. Met de zoekfunctie vond ik jouw topic niet.

Bijdrager
    Jan Vervloet

Helaas pindakaas.

Wederom “no signal”.

Autotune deed hij na het opwarmen goed. Maar de zenders zelf wil hij niet laten zien. Ook niet nadat ik de eyeTV heel de nacht op m’n Airport Extreme heb gelegd. En die is heet.

Nieuwe kopen? Ik weet het niet, dan heb ik over een jaar of wat soortgelijk probleem misschien?

Bijdrager
    Ikea

Elke keer als ik mijn IMac opnieuw aanzet krijg ik ook de melding ‘no signal’. Ik leg de eye tv dan heel even op de broodrooster (hi,hi) en als de eyetv weer heet is (warm is onvoldoende), dan werkt hij weer. Wel uitkijken dat hij van de hitte niet vervormd.
    Ja, het is wat mij betreft het meest vreemde topic, maar het werkt wel.

Bijdrager
    Jan Vervloet

Het lijkt er ook op dat hij was ‘afgekoeld’ omdat ik sinds mei nog nauwelijks TV kijk. Nu heb ik hem een aantal dingen laten opnemen en nu blijft hij het doen. Voor zolang het duurt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.