10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen_W

EyeTV probleem

Hallo,

Een korte tijd geleden heb ik de Elgato EyeTV DTT 2008 voor mijn iMac aangeschaft.
    Mooi spul allemaal maar nu kan ik alleen maar Nederland 1, 2 & 3 en wat lokale zenders kijken terwijl hij wel zo’n 20 zenders ontvangt.
    Bij de rest van de zenders staat er een slot voor en als ik ze toch wil bekijken staat er “Gecodeerd”
    Heb zelf al gekeken op de site van Elgato maar daar kom ik ook niet echt ver mee.

Kan iemand mij in kindertaal uitleggen wat ik moet doen om toch al die zenders te kunnen kijken.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Macosxachist
    Jeroen_W op 10 januari 2011

Kan iemand mij in kindertaal uitleggen wat ik moet doen om toch al die zenders te kunnen kijken

Heel simpel: kan niet. Althans niet met die Eye TV.

Bijdrager
    r.heijma

Hoi Jeroen,

Je ontvangt eigenlijk Digitene en daar zijn de Nederlandse Publieke zenders open. De rest is gecodeerd en dus moet je ervoor betalen. Als je dat doet dan krijg je een soort Chip-kaart die je in een decoder moet steken. Dat welbekende Digitene kastje. Maar de chip-kaart past niet in de Elgato. Rest je dus alleen naar Ned. 1,2 en 3 en je regionale zender.

Groet, René.

Bijdrager
    ibobi

Je ziet nu alle Digitenne zenders in het overzicht staan, waarvan alleen N1,2,3 en regionale ongecodeerd worden doorgegeven. Wil je ze wel zien? Dan moet je een EyeTV410 op de kop tikken via marktplaats, een smartcard van Digitenne aanschaffen met abonnement en dan kun je alles bekijken.

Moderator
    Poezenbeest

Klopt inderdaad, de DVB-T-zenders zonder slotje worden ‘free to air’ uitgezonden en zijn dus zonder een abonnement te bekijken. De andere zenders vereisen een decoder met daarin een Common Interface Module, of CI-kaart met daarin een smartcard waarop staat welke zenders je mag bekijken. De enige aanbieder in Nederland is KPN-Digitenne.

Elgato verkocht vroeger de 410 en de 610 die beide een CAM (CI-module) aankonden en daarin kan je dan weer de kaart van Digitenne in steken. Ik ben nog geen methodes tegengekomen om dit proces te omzeilen.

Bijdrager
    tinus_omt

Heb je toevallig ook nog digitale tv via de kabel en probeerde je dat te ontvangen? Het is goed mogelijk dat je kabel zo’n goede antenne is dat je er digitenne op kan ontvangen. Voor het signaal dat eigenlijk op de kabel zit heb je echter waarschijnlijk een ontvanger nodig die DVB-C kan en dat is helaas weer een andere dan degene die je hebt. Controleer voor je nog iets koopt even of het apparaat het signaal snapt wat je wil ontvangen en of er een compatibele decoder en kaartinterface bij zit.

Moderator
    unSOUND
    Zerk op 10 januari 2011

Elgato verkocht vroeger de 410 en de 610 die beide een CAM (CI-module) aankonden en daarin kan je dan weer de kaart van Digitenne in steken. Ik ben nog geen methodes tegengekomen om dit proces te omzeilen.

Er is een imitatie EyeTV 410 te koop onder de naam FireDTV.

Zie ook: http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-serie-dvb-tuners-voor-de-mac

Bijdrager
    gijstram

Hoi Jeroen

Ik heb zelf de USB stick (Elgato EyeTV) en aangesloten op mijn dvd recorder (HD) van UPC op de analoge uitgang.
    Hij werkt perfect.

Groetjes Gijs

/uploads/community/2388a8fc750b3c3be962cf4f1ee25f6d99654cf7_0.png

Bijdrager
    ibobi

De handzame, kleine oplossing is nu ook net beschikbaar van EyeTV. Aardig gedaan: net zo groot als een EyeTV hybrid:
    de EyeTV One

Bijdrager
    Statenweg

@gijstram: Kun jij mij vertellen hoe jij die DVB-C kanalen in EyeTV krijgt? Na het zoeken vindt hij alleen maar de analoge kanalen op de kabel. Moet ik iets instellen in EyeTV (netwerk ID, etc)? BVD

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.