23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

EyeTV probleem

Ik heb een EyeTV gekocht. Ik heb een kabel versterker ertussen gezet. En nu heb ik een paar vragen:
    – Bij het autotunen geeft hij netjes een preview van al m’n zenders, maar als hij daarmee klaar is en ik ga zappen, dan geeft hij bij een hoop zenders ‘no signal’ (MTV, CNN etc).
    – Waar kan ik het beste de kabel versterker zetten?

Er zulln waarschijnlijk niet veel EyeTV gebruikers zijn, maar je weet maar nooit. BVD!

Bijdrager
    jackgr

kabelversterker moet je bij de bron plaatsen

Bijdrager
    hankie

Ik ben zelf ook al een tijdje voornemens eyeTV aan te scahffen. Is het wat, of valt het tegen???

Hankie

Bijdrager
    Marc

Gebruik eyetv zonder versterker, en geen enkel probleem kwa tuning en zappen. Opnamekwaliteit is ook heel goed

Moderator
    Lucas Raggers
    ”digitalguru”

Gebruik eyetv zonder versterker, en geen enkel probleem kwa tuning en zappen. Opnamekwaliteit is ook heel goed

Probleem is denk ik dat ik 15 meter van de kabelaansluiting zit.

Bijdrager
    jackgr

15 mtr vanaf het aansluitpunt hoeft geen probleem te zijn, het gaat erom hoeveel signaal je binnen krijgt en wat er tussen zit aan verdelers cq splitters. Ik denk dat je de eye tv box toch wel iets van 62 dbmv moet aanbieden. Op de lagere frequenties zal ie ’t wel halen, maar ik ben wel benieuwd wat ie op de hogere frequenties binnenkrijgt.

Moderator
    Lucas Raggers

Heb van frequenties geen verstand. Maar de meeste zenders doen het, maar de volgende niet:
    – MTV
    – TMF
    – ARD (met ruis)
    – CNN (met ruis)
    – V8
    – Net 5
    – BBC 2

En nog wat anderen. Dit zullen dan wel diegene zijn met een hoge frequentie.

Bijdrager
    Marc

ff mailtje sturen naar support van elgat zijn daar wel bij de pinken misschien hebben zij de oplossing voor je probs.

Bijdrager
    jackgr

Ik ken het tv raster van rotterdam niet, maar dit lijken me zenders die op een hoge frequentie zitten. Waar heb je de versterker geplaatst?
    Het lijkt erop dat het signaal prut is en dat de hoge frequenties naar beneden duiken en dat de eye tv ze niet oppikt.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb de versterker 10 cm uit de muur geplaatst. Daarna komt 10 m draad die de EyeTV in gaat. Dus:
    muurplug – 10 centimeter kabel – versterker – 10 meter kabel – EyeTV

Ik heb overigens een mailtje naar elgato gestuurd. Benieuwd wat zij zeggen.

Bijdrager
    jackgr

ok als je op die 10mtr kabel op het eind ff een tv zet kun je zien hoe de zenders binnenkomen, als ze op die tv goed zijn moeten ze op de eye tv ook goed zijn. Het mooiste is om de signalen op een meetkoffer te meten. Ken je iemand die bij de kabel werkt?

Moderator
    Lucas Raggers

Goeie tip! Het blijkt dat die versterker alleen maar tegenwerkt. Maar die 10 meter kabel moet geen probleem zijn want hij geeft perfect beeld op de tv zonder versterker.
    Ik ga morgen het kastje aan de muur helemaal vervangen, want die is oud en versleten zo lijkt het; oud huis.

Ik kan natuurlijk ook een hele hele lange usb kabel kopen! Maar die hebben ze niet in 10 meter lengte of wel?

Bijdrager
    jackgr

prachtig. In mijn werk als kabelmonteur kom ik vaak van die versterkertjes tegen. We noemen ze de zg. gamma of bouwmarkt meuk.
    Nog een vraag: dat kastje in de muur is dat een 1 gats of 2 gats aansluiting. Als het 2 gats is moet je bij het kopen vragen om een einddoos, kijk uit dat ze je geen lusdoos verkopen. Deze dempen nl te veel. Ze zijn te krijgen bij de betere radio en tv zaak.

Moderator
    Lucas Raggers

Hardstikke bedankt voor de hulp! Ga er morgen werk van maken.

Moderator
    Lucas Raggers

Aan mijn kabelaansluiting lag het waarschijnlijk niet. Mailtje naar Elgato gestuurd. Na een dag antwoord. Probleem opgelost. Hulde aan de support van Elgato!!!

Lucas,

Thank you for contacting El Gato Customer Support.

I’m sorry to hear about the problems you’ve had with tuning.

Please download the latest beta version of EyeTV, which has
    improvements for PAL users:

http://www.elgato.com/support/eyetv_121b2.hqx

Make sure to run the EyeTV Setup Assistant from the Help menu,
    especially the Auto Tune.

If you have any further problems, then you can try to add missed
    channels manually:

Add Channels (Using EyeTV 1.1.1 or later)

1) Go to the Setup tab of the Preferences
    2) Hold down the option key
    3) Click on the Auto Tune button
    4) You’ll see a “secret” Add Channel window
    5) Add each channel, one at a time. Adjust the frequencies
    if necessary.

Let me know how the new software works for you, and we’ll go
    from there.

Nick Freeman
    Elgato Customer Support”

Bijdrager
    Ganymedus

Een vraagje over je elgato, als je een serie opneemt (bijv. North and South) en je brandt deze weg op een cd-tje ziet het er dan acceptabel uit als je hem afspeelt over je dvd speler? (Dus op je tv)

Overigens, waarschijnlijk kun je je signaal een stuk verbeteren door gebruik te maken van metalen draai plug schakelingen. Veel mensen gebruiken standaard kabel met plastic plugjes. Deze draai je heel erg eenvoudig in elkaar, echter, je hebt een hoop verlies op de schakelingen. Als je deze schakelingen vervangt door tv stekkers waarbij je alles in elkaar moet schroeven, en je beeld zal op een hoop fronten een stuk verbeteren.
    Ohja ze zijn te koop bij de gamma en karwei. En mocht je echt echt het superieure spul hebben (reken dan op een paar eurotjes) heeft de betere audio speciaal zaak.

Is het ook zo dat je met je elgato een vrij zuiver beeld kunt krijgen van channel+? Een collega van mij heeft een JVC video recorder, en kan deze gewoon kijken zonder enige storing, terwijl hij geen abbo heeft. :roll:

Bijdrager
    Marc

Als je met elgato opneemt geeft dat beeld ” perfect” weer via dvd op tv. je kan kiezen uit twee opnamemoda. Gewone (video) kwaliteit of betere. Scheelt wel de helft in opnamecapaciteit. Normale, is 1 uur op 650 mb.
    Maar via een freewarepakketje kan je, indien je meer dan een uur tv opneemt perfect partitioneren en zo via toast op vcd branden.

Bijdrager
    Ganymedus

ah perfect.

en die Cannel+? of is dat een vraag die je niet zo kan beantwoorden?

Bijdrager
    wzande

Ik zou eigenlijk erg graag zo’n eye TV kopen, maar twijfel nog een beetje. Heeft het feit dat het via USB gaat nog nadelen, bijvoorbeeld voor de snelheid of de beeldkwaliteit?

Bijdrager
    Ganymedus

uiteraard kun je maar een paar fps over je usb gooien.

Bijdrager
    fearor

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om films,series van tv op mijn mac op te nemen. Ik twijfel er nog aan om zo een nieuwe G5 te kopen. Ik werk momenteel op een powerbook 1ghz. Nu mijn vraag is redelijk simpel welk is de meest doeltreffende manier om dit te bekomen. Is er een verschil met externe en interne apparaten op gebied van snelheid en/of beeld kwaliteit.

Ik heb al enige ervaringen met een extern apparaat maar ik ben het merk vergeten die ik eens mocht leven van een vriend alles werkte goed behalve het opnemen natuurlijk van televisiebeelding alles ging in ongeloofelijk schokken en was niet aan te zien. Het was een doorzichtige box met firewire connectie…. Hopend op wat advies..

Bijdrager
    Ganymedus

Wat ook een optie is; http://www.chipmunk.nl/artikel/8159.html en die kwam ik vandaag tegen op chipmunk. Ziet er ook wel aardig uit, en het is firewire.

Bijdrager
    Marc

Die van chipmunk is een converter. De Eyetv is een usb aansluitbaar boksje met kabelinput waardoor je tv kan kijken en opnemen op je HD. nadien kan je die opname via toast als vcd branden en op een externe dvd player bekijken op tv of een andere computer. Je kan ook viedofilms op deze manier digitaliseren.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.