8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    siemsiem

Eyetv op iphone & ipad

hallo,

ik krijg voor sinterklaas een ipad en ik ben reeds in bezit van een iphone, nu wil ik me voor kerst een eyetv apparaatje kopen.
    wat zijn dan de mogelijkheden precies?
    kan ik alle annaloge zenders gewoon ontvange op mijn ipad en iphone met de eyetv app door het hele huis of hoe werkt het precies?

Bijdrager
    siemsiem

en welk eyetv apparatje moet ik kopen?

Bijdrager
    KarelWillem

3 seconden Google en je bent al een heel eind:
    http://www.mobileguide.be/nl/index.cfm/mobiele-applicaties/eyetv-voor-iphone-en-ipad/
    http://forum.iculture.nl/f8/applicaties/f10/webapplicaties/51210-eyetv-3g-handleiding.html

Welk EyeTV apparaat je moet kopen hangt af van wat je hem wilt gaan voeren (Satalliet, Kabel, Digitinenne, analoog of digitaal, etc).

Maar daar hebben we deze site dan weer voor:
    http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products.en.html

Bijdrager
    MacModus

Even als voorbeeld:

Ik heb een iMac I7 27″ daarop heb ik via usb de EyeTV Hybrid aangesloten. Daarop dus de TV kabel. Met analoog signaal. Digitaal kan ook via de antenne die er bij zit maar dan heb je alleen Ned 1 / 2 / 3 en nog een paar zenders.

Op m’n iPad staat de EyeTV apps.

Dus de iMac moet aan staan en de EyeTV aangesloten. Dan kan ik via Wifi EyeTV bedienen en alle zenders waar dan ook in huis bekijken. Dat gaat zeer goed met gewoon goed beeld. Digitaal is natuurlijk beter maar voor mij is het Analoge signaal goed genoeg. Kijk ik digitaal dan kijk ik dat gewoon via de TV.

Bijdrager
    siemsiem

kan ik het hetzelfde ook bereiken met de Elgato EyeTV Diversity 2008?

Bijdrager
    Raddie

@MacModus: waarop kijk je die zenders dan door het hele huis? Op je iPad of iPod, of op een tv met apple tv?

Moderator
    Poezenbeest

Gek genoeg werkt het niet met de AppleTV meen ik, maar hier werken ook buitenshuis de EyeTV-apps op de iPad en iPhone prima. Ik heb hier een EyeTV 410 (niet meer verkrijgbaar) aan de iMac hangen en stream daarvan naar mijn iPad en iPhone. Dit werkt prima over wifi en 3G.

De EyeTV Diversety ontvangt alleen DVB-T-signalen en kan geen smartcard aan, dus kan je in Nederland niet meer ontvangen dan Nederland 1, 2 en 3 en een lokale zender. In Belgiƫ kom je geloof ik niet verder dan de Vlaamse en Waalse publieke zenders. Wil je de kabel ontvangen, dan zal je voor de Hybrid moeten gaan.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb de miglia max+ aan mijn iMac hangen met EyeTV 3.5.4, werkt goed op de iMac.
    Nu heb ik de EyeTV app op mijn iPad2 gezet maar krijg het niet aan de praat.

Als ik EyeTV op de iMac aan heb staan en start de app, dan herkent hij wel de Imac maar blijft hangen op:
    “Bezig verbinding te…..” om vervolgens aan te geven “Kan geen verbinding maken met EyeTV”

Wat kan dat zijn?

In de EyeTV voorkeuren op mijn iMac worden de instellingen ook niet vastgehouden, iedere keer als ik opstart blijken de instellingen voor iPad uit te staan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.